بیشترین گردشگران ورودی به ایران از کدام کشورها هستند؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به آمار بیشترین گردشگران ورودی به ایران گفت که روند گردشگری درمانی و توریسم سلامت را که بررسی می کردیم متوجه شدیم که عراق، ترکیه ، آذربایجان و حتی روسیه جز ورودی های گردشگری به ایران بوده اند.

به گزارش فارس، علی اصغر مونسان در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران که در آستانه روز جهانی گردشگری در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی گردشگری را در حالی برگزار می کنیم که تعداد گردشگران بین المللی از مرز یک میلیارد گذشته است.

وی با اشاره به افزود: خوشبختانه علی رغم تحریم ها و وضعیت اقتصادی، گردشگری ورودی در را در سال ٩۶ با ۴ درصد رشد مثبت به اتمام رساندیم و این آمار در ۵ ماهه سال ٩٧ بیش از ٣ میلیون رسیده است.

مونسان با اشاره به بیشترین گردشگران ورودی به ایران تصریح کرد: روند گردشگری درمانی و توریسم سلامت را که بررسی می کردیم متوجه شدیم که عراق، ترکیه ، آذربایجان و حتی روسیه جز ورودی های گردشگری به ایران بوده اند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: علی رغم اینکه نرخ ها افزایش و پروازها کاهش داشته، فعالان حوزه گردشگری در شرایط سخت موفقیت های خوبی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: موضوع شغل یکی از ابعاد مهمی است که گردشگری توانسته به آن کمک کند اما آنچه برای رشد گردشگری مهم است ایجاد زیرساخت های اساسی و تبلیغات درست در حوزه کردشگری است.

وی گفت: متاسفانه سازمان از لحاظ بودجه وضعیت خوبی ندارد و به این جهت در بحث تبلیغات عقب مانده است.

نظرات بسته شده است.