برترین شرکت‌های تسهیلگر گرشگری سلامت دنیا

بدون این شرکت‌ها و خدمات شایان آن‌ها گردشگری سلامت در جایگاه امروزی خود قرار نمی‌گرفت

مانند بسیاری از صنایع دیگر، گردشگری سلامت نیز از چندین چرخ‌دنده مجزا تشکیل شده که همکاری آن‌ها منجر به بقا و رونق این صنعت می‌شود. اعتماد همواره یکی از اصلی‌ترین محورهای گردشگری و به طبع آن گردشگری سلامت بوده است. گردشگران سلامت باید قبل از هرگونه اقدام ابتدا از اعتماد کافی نسبت به کشور میزبان،‌ و مرکز درمانی مسئول برخوردار باشند.

موانع زبانی بین مردم مختلف نیز یکی دیگر از موارد مهم در صنعت گردشگری سلامت است. مراقبت‌های پزشکی یکی از حیاتی‌ترین مسائل است و مهم است که در چنین موردی موانع و ابهامات زبانی به حداقل برسند.

گردشگران سلامت همچنین نیاز دارند تا با چهارچوب قانونی کشور میزبان درباره درمان و گردشگری آشنا باشند تا هم از حقوق خود بتوانند دفاع کامل بکنند و هم از دردسرهای قانونی به دور بماند. نیاز به این مورد به همراه باقی موارد مذکور الزاماتی را در گردشگری سلامت ایجاد کرده که شرکت‌ها و پلتفرم‌های تسهیل‌گر گردشگری سلامت برای پاسخ به آن‌ها به وجود آمده‌اند.

این شرکت‌ها برای گردشگران سلامت خدمات مشاوره مربوط به سفر و درمان در کشور میزبان را فراهم می‌کنند و همچنین در روند آماده‌سازی سفر شامل تهیه بلیت، برنامه‌ریزی درمانی و رزرو محل اقامت نیز همراه بیمار است. به غیر از این خدمات، شرکت‌های تسهیلگر همچنین به فراهم‌سازی مترجم و امن نگاه داشتن بیمار از دلالان محلی و مراکز درمانی نامعتبر نیز می‌پردازند. در این مطلب به برترین شرکت‌های تسهیلگر گردشگری سلامت در دنیا می‌پردازیم.

بوکینگ هلث 

بوکینگ هلث توسط جوان اوکراینی النا سرگوا و تیمی کوچک به عنوان یک شرکت نوپا شروع به کار کرد. امروزه اما با مدیریت قوی سرگوا این شرکت یکی از بزرگترین پلتفرم‌های گردشگری سلامت در دنیا است.

بوکینگ هلث شبکه‌ای است که با فراهم‌سازی اطلاعات گسترده گردشگران سلامت را در انتخاب مقصد و مرکز درمانی یاری می‌کند. این شرکت با بیش از ۲۵۰ کلینیک معتبر در سراسر دنیا همکاری دارد. بوکینگ هلث همچنین با فراهم‌سازی بست‌های درمانی ویژه می‌تواند برای مشتریان خود بین  ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف در مقایسه با مراجعه مستقیم به ارمغان آورد. استفاده از بوکینگ هلث به طور مستمر برای مشتریان آن هم در زمان و هم در هزینه صرفه‌جویی می‌کند. بوکینگ هلث اولین شرکت تسهیل‌گر گردشگری سلامت در دنیا بود که موفق به جذب گواهی ESO 9001 شد و بیش از ۱۵ سال است که فعالیت دارد. این شرکت در آلمان ثبت شده و مقر آن در شهر بُن آلمان قرار دارد.

متا هلث  (Metta Health)

متا هلث یکی اولین شرکت‌های جهانی تسهیلگر گردشگری سلامت است که واقع در بریتانیا است و تمرکز آن‌ در پیوند دادن مشرق و مغرب زمین در حوزه درمانی و گردشگری سلامت است. بازار هدف آن عموما در جنوب شرق آسیا و کشورهایی است که به شکل بالقوه صادرات مهاجر بالایی دارند. کلمه «متا» در زبان بودایی پالی به معنی مهربانی عاشقانه است.

خدمات گوناگون متا هلث شامل بسته‌های درمانی برای تمام گروه‌های سنی، برنامه‌ریزی درمانی برای بیماری‌های مزمن، مشاوره رژیمی، خدمات درمانی روحی و روانی، درمان‌های سنتی، ماساژدرمانی، مدیتیشن و حتی خدمات تحصیلی است.

یکی از محورهای فعالیت این شرکت رواج دادن تفاهم فرهنگی در درمان است و در این راستا، این شرکت کارکنانی از کشورها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف به کار می‌گیرد. این شرکت بهترین گزینه برای بیماران کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه است و به طور معمول می تواند تا ۵۰ درصد نیز هزینه‌های درمان و سفر را در کشور بریتانیا کاهش دهد. وبسایت این شرکت خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهد. مقر این شرکت در محله کمپ‌هاوس شهر لندن واقع است.

مدیگو  (Medigo)

مدیگو نسبت به رقبای خود در این لیست از پیشینه کمتری برخوردار است ولی با این حال عملکرد آن از شرکت‌های مذکور دست کمی ندارد. مدیگو سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و شعار آن «آسان کردن سفر پزشکی» ‌است. در سال ۲۰۱۶ مدیگو توانست بیش از ۳۵۰ هزار بازدید را از وبسایت خود ثبت کند که برای یک شرکت سه ساله رقمی قابل تحسین است.

در سال ۲۰۱۷ مدیگو بخشی از جریان اصلی حوزه کاری خود شد و بر روی صفحه اول روزنامه تلگراف انگلستان نیز قرار گرفت. تا سال ۲۰۲۰ این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار مورد سفر درمانی از ۱۹۵ کشور دنیا، از چکاپ‌های ساده تا جراحی‌های پیچیده را با موفقیت تسهیل کرد.

مدیگو با مراکز درمانی تراز اول در بیش از ۵۰ کشور دنیا همکاری دارد و طیف انتخاب بی‌نظیری را به بیماران ارائه‌ می‌کند. در سال ۲۰۱۷ مدیگو همچنین برای اولین بار وارد صنعت بیمه شد و این امر بیش از پیش مدیگو را برای تسهیل سفرهای درمانی جذاب کرد، چرا که هم تسهیل سفر درمانی بیمار و هم بیمه او به عهده یک شرکت خواهد بود.

تراول داکتراوِل داک (TravelDoc)

این شرکت مانند بقیه به رزرو پرواز، برنامه‌ریزی درمانی و اکثر خدمات دیگر شرکت‌های این لیست نمی‌پردازد. پس چرا در لیست ما جا دارد؟ دلیل آن ساده است: تراوداک یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه اتصال دکتر و بیمار به یکدیگر است.

شبکه این شرکت دسترسی گسترده‌ای را به بیماران برای ارتباط با پزشکانی از بیش از ۶۰ شرکت دنیا فراهم می‌سازد. بنابراین این شرکت برای شناخت کامل مرکز درمانی و پزشک مسئول در کشور مقصد و همچنین به دور ماندن از تله‌های دلالان ایده‌آل است. سیاست تراوداک تنها همکاری با پزشکان ارشد است و از طریق تحقیق درباره پیشینه این پزشکان بهترین تجربه را برای مشتریان خود فارغ از مقصد رقم می‌زند.

در ابتدای ورود به وبسایت این پلتفرم از شما مدارک شناسایی، محل اقامت، زبان و اطلاعات بیماری شما خواسته می‌شود و در ادامه بر اساس این اطلاعات، نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین پزشک به شما معرفی می‌شود.

این شکل کار بسیار سریع‌تر از شیوه عادی شرکت‌های تسهیلگر است اما در عوض بسیاری از خدمات جانبی را نیز حذف می‌کند. بیمارانی که تجربه سفر درمانی را دارند و مشکلی با برنامه‌ریزی سفر خود ندارند و در عین حال به دنبال تخفیف هستند بیشترین استفاده از خدمات این شرکت را خواهند برد.

توضیح: عکس اصلی، عکسی از بنیان‌گذاران استارتاپ مدیگوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.