ایمپلنت دیجیتال و توریسم سلامت دندانپزشکی در ایران

ارائه خدمات دندانپزشکی خصوصاً کاشت ایمپلنت یکی از مواردی است که در کنار دیگر خدمات پزشکی در ایران و خصوصاً در تهران مورد توجه مسافرین و توریست های کشورهای مختلف اروپایی وکشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عراق، عمان، اردن، کویت و … قرار گرفته است.

استقبال این دسته از مسافران و توریست های سلامتی به چند دلیل است. مهم ترین آن ارزش پائین ریال در برابر ارزهای رایج دیگر کشورها است که هر نوع درمانی را برای این مراجعین به صرفه و توجیه پذیر می کند و دلیل دیگر امکانات خوب مراکز پزشکی و تجربه و کیفیت درمان های پزشکان ایران می باشد که مورد تأئید همه محافل بین المللی است.

به طور اختصاصی اگر به زمینه کاشت دندان بپردازیم، اساساً هزینه های کاشت هر واحد ایمپلنت در کشور انگلستان حدود بیش از 3 برابر هزینه کاشت ایمپلنت در ایران است. و در دیگر کشور های ذکر شده نیز اختلاف زیادی دارد.

جذابیت ایمپلنت دیجیتال برای توریسم سلامت

با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه علوم پزشکی و دندانپزشکی، راه های درمان سریع تر و دقیق تر از گذشته شده است. یکی از تکنیک های جدید، کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال با کمترین برش و خونریزی است که در این روش که با جدیدترین امکانات و تکنولوژی روز دنیا  انجام می شود و مدت کاشت هر واحد ایمپلنت حدود ۷ دقیقه می شود. و این برای یک گردشگر خارجی سلامت که زمان نسبت محدودی دارد بسیار ارزشمند است و از اهمیت بالایی برخوردار است که خدمات ایمپلنت را با تکنولوژی دیجیتال و در کمترین زمان ممکن دریافت کند.

dr

به عنوان مثال در مرکز فوق تخصصی ایمپلنت دیجیتال دکتر احسان بیرنگ در زعفرانیه تهران، بیمار در کشور مبدأ خود از طریق راه های ارتباطی مانند واتس اپ با دندانپزشک مشاوره می نماید و با ارسال مدارک پزشکی مورد نیاز و عکس CBCT، طرح درمان مد نظر برای بیمار ارائه می شود. در ادامه مطابق با برنامه ریزی های قبلی، شرایط برای حضور بیمار فراهم می آید و پس از حضور در مطب کلیه فرآیندهای مربوط به اسکن دندان ها، طراحی دیجیتال محل های دقیق کاشت ایمپلنت و طراحی گاید جراحی اختصاصی برای بیمار انجام شده و در یک جلسه کار کاشت پایه های ایمپلنت بدون برش و بخیه انجام می شود. در ادامه پروتزهای موقت که از جنس رزین پرمقاومت هستند بر روی پایه های ایمپلنت قرار می گیرد و تقریباً پس از 3 ماه از کاشت ایمپلنت پروتزهای سرامیکی با روش های موقت جا به جا خواهند شد.

با توجه به استفاده از تکنیک های خاص درمانی کاشت ایمپلنت به روش های All onx – All on4 – All on6 و داشتن نمونه های متدد درمانی و فالوآپ های چند ساله در این درمانها، مراکز کاشت ایمپلنت دیجیتال مانند دکتراحسان بیرنگ، دکتر سعید کریمی، دکتر نوشین نصیری در تهران یا حتی دکترامید توکل و دکتر مهدی خادمه الرسول در شیراز یا دکتر فرهاد اسماعیلی و دکتر امید ثوابی و کلینیک دیجیتال آذر در اصفهان و … (منابع: دکترسیما، مطب۳۶۵) که در برخی از مراکز این عزیزان لابراتوارهای اختصاصی نیز پیش بینی شده است، از مراکز معتبر کاشت ایمپلنت در خاورمیانه هستند و از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج، مراجعین زیادی به این مراکز آمده و کار کاشت ایمپلنت را انجام می دهند.

توجیه بالای هزینه های کاشت دندان در تهران برای بیماران سایر کشورها

هزینه های کاشت ایمپلنت در ایران تا حدی به صرفه است که مراجعه مجدد بیمار به ایران برای تکمیل درمان یا معاینایت پس از درمان را توجیه می نماید حتی اگر این مراجعه در حد یک الی 2 روز باشد.

برای بیماران عرب حاشیه خلیج فارس نیز این نوع درمان به صرفه است زیرا با مراجعت به ایران هم می توانند پیگیر کارهای درمانی خود و خانواده باشند و هم از جاذبه های توریستی، گردشگری و زیارتی ایران خصوصاً عزیمت به مشهد مقدس و قم استفاده نمایند.

توریسم سلامت در ایران

توریسم سلامت در ایران می تواند به یکی از پردرآمدترین و ارز آورترین فعالیت های اقتصادی در ایران تبدیل شود. با توجه به فعالیت بخش خصوصی در زمینه راه اندازی مراکز متعدد و مجهز در شهرهای مختلف توریستی مثل اصفهان، تهران، مشهد و شیراز و استفاده از کادر پزشکی مجرب و باتجربه، ایران می تواند قطب گردشگری سلامت در خاورمیانه را از آن خود کند، ولی متأسفانه با وجود تحریم های ظالمانه و عدم تمرکز سیاست مداران بر این صنعت مهم، کشورهایی مثل ترکیه و عمان و امارات در حال رشد در این صنعت و حتی جذب سرمایه های علمی ایران هستند که جای تأسف دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.