آیین‌نامه تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های تسهیل‌گر منتشر شد

آیین‌نامه تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات تشخیصی درمانی به گردشگران سلامت منتشر شد.

روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت تفاهم‌نامه‌ای جهت تسهیل صدور مجوزها و بهبود فرآیندهای گردشگری سلامت کشور میان وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امضا شد. براساس این تفاهم‌نامه، آیین‌نامه‌ای مبنی بر صدور مجوز گردشگری سلامت برای شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات گردشگری سلامت منتشر شد.
از مهمترین اهداف این آیین‌نامه جلوگیری از فعالیت غیرقانونی فعالان فاقد صلاحیت در صنعت گردشگری سلامت و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات تشخیصی درمانی است.
در این آیین‌نامه قید شده است شرکت‌های تسهیل‌گری که علاقمند به ارائه خدمات گردشگری در قالب بسته سفر هستند، باید مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی را داشته باشند. همچنین از شروط مهم برای تاسیس و گرفتن مجوز گردشگری سلامت از وزارت بهداشت این است که حداقل اعضای هیئت مدیره ۳ نفر باشد و یک نفر از این تیم باید فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های پزشکی یا وابسته به گروه پزشکی نیز باشد.

دانلود آیین‌نامه تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های تسهیل‌گر

۳ نظرات
  1. مژگان کمالی می گوید

    خب پس یعنی شرکت های گردشگری سلامت باز هم نمیتوانند مستقل کار کنند و یا بند ب داشته باشند یا با آژانس ها کار کنند…!!!!

  2. مهتا می گوید

    تاسف باره که مدام بخشنامه جدید و مجوز تاسیس می شه! بذارید دلار بیاد توی این کشور با این اقتصاد داغونش. هی سنگ جلوی پای استارتاپ های سلامت و گردشگری پزشکی نذارید

  3. Dr.Bazazi می گوید

    سلام
    به نظر من به عنوان شرکت فعال در بخش مدیکال توریسم ،این آیین نامه کاملا بجا و حرفه ای هستش و باید هدفمند و کانالیزه میشد که ان شا الله با همکاری مناسب وزارت بهداشت این اتفاق بیفته.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.