استارتاپ تمرینو یک بازار ۴ میلیون نفری را هدف گرفته!
گفتوگو با علیرضا ناصری درباره یک استارتاپ شیروانی
علیرضا ناصری به همراه برات جوادی، میثم محمدی و هادی نجاتی بنیانگذاران استارتاپ تمرینو هستند. آنها یک وب سایت برای ارائه خدمات آنلاین بدنسازی و تناسب اندام در شهر شیروان راه انداختهاند. علیرضا میگوید: «قبل از این در حوزه تولید محتوا برای سایتهای مختلف فعالیت میکردم. از آنجایی که در این حوزه فعال بودم این نیاز را احساس کردم در حوزه تمرینات ورزشی اطلاعات کمی وجود دارد. به همین دلیل در ابتدا وبلاگی را در حوزه تناسب اندام و بدنسازی تولید میکردم و به تدریج استارتاپ تمرینو را راهانداخیتم و در دی ماه ۹۴ خدماترسانی را شروع کردیم.»
در استارتاپ تمرینو چه خدماتی را ارائه میدهید؟
هدف اصلی که در تمرینو دنبال میشود این است که برای افرادی که بدنسازی کار میکنند و به دنبال تناسب اندام هستند برنامه تمرینی و غذایی به صورت آنلاین ارسال شود. به عبارت بهتر استارتاپ تمرینو به نوعی یک پلتفرم ایجاد کرده است که کاربران علاقهمند به بدنسازی را به مربیان و کارشناسان ورزشی وصل میکند. ما در تمرینو علاوه بر اینکه خودمان در زمینه بدنسازی تجربه داریم با تعدادی مربی و کارشناس تغذیه نیز همکاری میکنیم و پس از دریافت اطلاعات کاربر، آن را برای مربیان و کارشناسان ارسال میکنیم و پس از آن برنامه بدنسازی و تغذیه از طریق ایمیل برای فرد ارسال میشود.
در بازار رقبای قدرمتمندی وجود ندارد و بازار، بازار شفافی نیست و کاربران نمیدانند نیاز خود را از کجا تامین کنند و پلتفرمی وجود ندارد که همه خدمات را یکپارچه ارائه دهد. بر همین اساس ما به دنبال این هستیم که کار را گسترش دهیم و پلتفرم خود را کامل کنیم و به دنبال دریافت مجوزهای موردنیاز برای فروش مکملهای غذایی هستیم.
در مورد بخشهای مختلف تمرینو بیشتر توضیح دهید؟
در تمرینو بخشهای مختلفی وجود دارد و در قسمت وبلاگ سعی شده است که اطلاعات کاربردی در اختیار کاربران قرار گیرد تا کنار برنامه ورزشی و تغذیهای که دریافت میکنند بتوانند دانش خود را نیز در این زمینه افزایش دهند. بخش دوم وبسایت به بانک حرکات بدنسازی اختصاص دارد که در این بخش حدود ۱۰۰۰ ویدئو از حرکت بدنسازی به همراه زیرنویس فارسی قرار داده شده است که این ویدئوها برای نمایش، در آپارات و یوتیوب نیز قرار داده شدهاند. بخش سوم وبسایت مربوط به مشاوره آنلاین است که کاربران میتوانند خدمات مشاوره را هم از طریق وبسایت و هم طریق تلگرام دریافت کنند و بخش چهارم نیز قسمتی است که در آن برنامه بدنسازی به کاربران ارائه میشود.
کاربران چطور میتوانند از این خدمات استفاده کنند؟
کاربران بعد از پر کردن مشخصات و پرداخت هزینه بعد از ۱۴ روز کاری، برنامه تمرینی و تغذیه و مکمل خود را میتوانند دریافت کنند. برنامههایی که به کاربران ارائه میشود براساس بانک حرکات بدنسازی است که در وب سایت قرار داده شده است. علاوه بر موارد ذکرشده بخش دیگری نیز در سایت به فروش ویدئوهای بدنسازی اختصاص داده شده است که کاربران میتوانند براساس تمایلی که دارند ویدئو موردنظر خود را خریداری کنند. برنامهها متناسب با هر کاربر تعیین میشود.
هزینه استفاده از خدمات استارتاپ تمرینو چقدر است؟
با توجه به برنامهای که مدنظر کاربر است هزینه برنامهها متفاوت است، ولی به طور متوسط قیمتها از ۴۰ هزار تومان شروع میشود.
چه تعداد کاربر تا کنون از خدمات استارتاپ تمرینو استفاده کردهاند؟
به طور متوسط روزانه بین ۷ تا ۱۰ درخواست برنامه داریم و در عین حال به حدود ۱۰۰۰ نفر مشاوره بدنسازی داده شده است.
این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است و طبق برآوردهای انجامشده، سالانه چیزی حدود ۳ الی ۴ میلیون نفر در باشگاههای بدنسازی ثبتنام میکنند که مخاطب هدف ما هستند. پس ما با جمعیت بزرگی روبرو هستیم.
در حال حاضر در چه مرحلهای از درآمدزایی هستید؟
ما کار خود را با یک میلیون تومان شروع کردیم و تا کنون ۴ میلیون تومان برای راهاندازی استارتاپ خود هزینه کردهایم و شیوه درآمدزایی ما به صورت کارمزدی است که کاربر بابت دریافت برنامه از کارشناسان پرداخت میکند. تاکنون موفق شدهایم که نقطه سر به سر را رد کنیم.
استارتاپهای موفق حوزه سلامتدر این مدت کشش این بازار خاص را چطور ارزیابی کردهاید؟
در بازار رقبای قدرتمندی وجود ندارد و بازار، بازار شفافی نیست و کاربران نمیدانند نیاز خود را از کجا تامین کنند و پلتفرمی وجود ندارد که همه خدمات را یکپارچه ارائه دهد. بر همین اساس ما به دنبال این هستیم که کار را گسترش دهیم و پلتفرم خود را کامل کنیم و به دنبال دریافت مجوزهای موردنیاز برای فروش مکملهای غذایی هستیم. اپلیکیشن تمرینو را نیز در سال آینده وارد بازار میکنیم. خلایی که در این حوزه وجود دارد این است که رقبا بخشی از خدمات را ارائه میدهند و به صورت جامع در یک پلتفرم خدمات ارائه نمیشود و ما تلاش میکنیم پلتفرم کاملی از خدمات موردنیاز بدنسازان را ارائه دهیم.
تا کنون با چه چالشهایی روبرو بودهاید؟
ما برای اینکه وبسایت را راه بیندازیم مشکلی نداشتیم ولی دریافت مجوزها زمانبر بوده که فکر میکنم مهمترین چالش ما تا کنون همین بوده است. علاوه بر این فراهم کردن زیرساختهای محصول نیاز به نیروهای فنی متخصص دارد که در شهرستان، ما به این نیروهای فنی دسترسی نداریم.
بزرگترین مشکل اکوسیستم استارتاپی سلامت، تعدد مجوزهاست!
حجم بازار حوزه بدنسازی آنلاین را چقدر ارزیابی میکنید؟
این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است و طبق برآوردهای انجامشده، سالانه چیزی حدود ۳ الی ۴ میلیون نفر در باشگاههای بدنسازی ثبتنام میکنند که مخاطب هدف ما هستند. پس ما با جمعیت بزرگی روبرو هستیم. در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار کاربر به صورت ماهیانه از سایت استارتاپ تمرینو دیدن میکنند که اگر این بازدید به حدود یک میلیون نفر برسد برای ما ایدهآل است.
گفتوگو: آزاده خیرآبادی
چقدر مطالب جالب زیادی دارند!!
مشخصه در زمینه بدنسازی تخصص بالایی دارند
آفرین به بچه های کارآفرین ایده ی بسیار جالبی را هدف قرار داده اید. خیلی بسیار خوشحال هستم از شهری غیر از تهران و کلان شهرها پا به عرصه کارآفرینی می گذارند. این ایده تمرینو از شهر شیروان بسیار تحسین بر انگیز است. درود بر همت و تلاش شما
Поиск в гугле