آسیا، مقصد درمان ناباروری انگلیسی‌ها

با توجه به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت NHS انگلستان، روند تقاضای درمان‌های ناباروری در انگلستان همچنان روبه رشد است و نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، در گزارش سالانه منتشر شده از سوی NHS در بریتانیا، سال گذشته نزدیک به ۸۳ هزار تقاضا درمان ناباروری IVF در این کشور ثبت شده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۶۵ هزار تقاضا بود، رشد قابل توجهی داشته است. باتوجه به این آمارها برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی این تقاضا در انگلستان با نرخ رشد ۳ درصدی سالانه مواجه خواهدشد.

در این زمینه متخصصان معتقدند که افزایش سن زنان و همچنین تغییر سبک زندگی خانواده‌ها در این کشور اصلی‌ترین عامل برای افزایش تقاضای انجام درمان IVF در میان خانواده‌های انگلیسی است. اما با توجه به ظرفیت مراکز درمانی و همچنین سیستم سلامت این کشور، بخش قابل توجهی از خانواده‌ها برای انجام سریع درمان به کشورهای خارجی سفر می‌کنند.

از سوی دیگر ادوارد جی بولتن یکی از فعالان گردشگری پزشکی در انگلستان می‌گوید: «بررسی آمارهای منتشر شده از سوی NHS اگرچه امیدی برای افزایش نرخ باروری در این کشور است اما نباید فراموش کنیم که این موضوع در واقع خبر خوشی برای فعالان عرصه توریسم درمانی به‌خصوص کشورهای مقصد برای گردشگران سلامت و پزشکی انگلیسی نیز خواهد بود.»

بولتن در ادامه می‌افزاید: «اگرچه دریافت خدمات درمانی در انگلستان رایگان است اما زمان انتظار بالا برای رسیدن نوبت بیماران، باعث افزایش تقاضا سفر به کشورهای خارجی به‌خصوص کشورهای شرقی اروپا، مراکش، ترکیه، امارات متحده عربی و تایلند شده است. بنابراین حالا که در این زمینه نیز شاهد افزایش تقاضا هستیم کشورهای مقصد می‌توانند بازاریابی هدفمندی را در انگلستان آغاز کنند.»

مطالب مرتبط:

به گفته این فعال عرصه گردشگری پزشکی، ارائه خدمات با کیفیت در کنار قیمت مناسب می‌تواند امتیاز تعیین کننده‌ای برای گردشگران انگلیسی باشد که بار سفر به مقصدی خاص ببندند. بنابراین لازم است شرکت‌های فعال در راستای تعیین استراتژی‌های بازاریابی خود در انگلستان تجدید نظر کنند و از این فرصت پیش‌آمده بیشترین بهره را ببرند.

وی تاکید می‌کند: «شاید تنها سرمایه‌گذاری برای IVF منطق درستی نداشته باشد اما این موضوع می‌تواند سوژه‌ای برای آغاز فعالیت‌های هدفمند در بازار انگلستان باشد؛ زیرا سایر بیماران انگلیسی نیز به دلایلی که در قبل اشاره شد علاقمند به دریافت خدمات مورد نیازشان خارج از مرزهای انگلستان خواهند بود و به قول معروف اگر جیبشان اجازه دهد قطعا مقصد خود را انتخاب می‌کنند.»

بولتن در پایان می‌گوید: «شاید در میان مقاصد گردشگری پزشکی سراسر جهان، هندوستان، تایلند و ترکیه دارای بیشترین امتیاز برای افزایش سهم خود در بازار انگلستان داشته باشند. به این دلیل که اصولا تقاضای سفر به این مقصدها از سوی گردشگران عادی انگلیسی بسیار بالاست و اطلاعات و آمارهای مناسبی هم در دسترس گردشگران انگلیسی قرار گرفته است.

1 نظر
  1. صمد رهیاب می گوید

    درمان ناباروری در بیمارستان هایی چون آبان یا صارم چرا مورد توجه شرکت های تسهیلگر گردشگری سلامت و استارتاپ های سلامت به طور کلی قرار نمی گیرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.