متولی واحد؛ نیاز اصلی گردشگری سلامت

ایمانی خوشخو در گفتگو با مدتورپرس تاکید کرد

محمد حسین ایمانی خوشخو دارای مدرک دکتری اقتصاد گردشگری از دانشگاه منچستر انگلستان است. او نزدیک به ۱۰ سال است که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند و تاکنون چندین پژوهش، مقاله و کتاب‌های بسیاری را با محوریت موضوع گردشگری منتشر کرده است. ایمانی خوشخو درحال‌حاضر عضو هیات علمی و سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی است با او گفتگوی کوتاهی را درخصوص گردشگری سلامت ایران انجام داده‌ایم که در ادامه آن‌را می‌خوانید.

گردشگری سلامت ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یکی از ظرفیت‌های مهم صنعت گردشگری کشور از لحاظ منبع، گردشگری سلامت است. کشور در بخش‌های مختلف پزشکی و سلامت ظرفیت‌های بسیار بالایی را دارد اما متاسفانه مدیریت خوبی در این حوزه وجود ندارد. کار اجرایی در این حوزه دست افرادی است که از گردشگری و سلامت اطلاعی ندارند. منظور دلال‌هایی هستند که کار در گردشگری سلامت را به شیوه‌ای غیراصولی مدیریت می‌کنند. بنابراین لازم است که دستگاه‌های مسئول مانند وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یکدیگر نه جدای از هم مدیریت واحدی را تشکیل داده و این ظرفیت‌های بسیار خوب را به عمل تبدیل کنند.

ایمانی خوشخو درحال‌حاضر عضو هیات علمی و سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

شما به ارتباط میان وزارت بهداشت و سازمان گردشگری اشاره کرده‌اید، به نظر شما همکاری بین این دو ارگان چگونه باید باشد؟

به صراحت بگویم تا زمانی که این دو ارگان جدا از هم در این حوزه فعالیت کنند، اوضاع گردشگری سلامت به این شکل است. گردشگری سلامت متشکل از دو حوزه و ارگان وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  است که به یکدیگر متصل شده‌اند و به‌نظرمن این دو ارگان می‌توانند یک کارگروه مشترکی را تشکیل دهند که امکانات بیمارستانی، تجهیزات، ارائه سرویس در حوزه سلامت با وزارت بهداشت، و موضوعات مربوط به گردشگری مانند ورود گردشگران سلامت، هتلینگ، حمل و نقل شهری و …. با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد. اگر این دو ارگان با یکدیگر فعالیت کنند در این صنعت اتفاق خوبی خواهد افتاد.

1 نظر
  1. سعید پژوم می گوید

    درسته که آقای ایمانی خوشخو میفرمایند که این دو ارگان باید کارگروه مشترک تشکیل دهند ولی در هرصورت نیاز به متولی واحد هست، و باید یکی از دو ارگان مسئولیت این حوزه را قبول کنند، یا وزارت بهداشت و یا سازمان میراث فرهنگی
    البته باز هم مشخص است که با توجه به حساسیت های حوزه سلامت بهترین متولی وزارت بهداشت خواهد بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.