دومینیکن مقصدی خطرناک برای گردشگران پزشکی

براساس مطالعات اخیری که دانشگاه تگزاس انجام داده است، گردشگرانی که برای دریافت خدمات پزشکی به جمهوری دومینیکن سفر می‌کنند درخطر ابتلا به سرطان و عفونت‌های گسترده هستند.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران؛ محققان دانشگاه تگزاس با توجه به تحقیقاتی که طی ۱۴ سال گذشته یعنی ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ از برخی کشورهای پذیرنده گردشگران پزشکی مثل مکزیک، پاناما، ونزوئلا، جمهوری دومینیکن، چین، تایلند و اکوادور داشته است، اعلام کردند جمهوری دومینیکن به عنوان خطرناک‌ترین مقصد گردشگری پزشکی است.

در این تحقیقات بیشتر به عفونت‌های پس از اعمال جراحی در مراکز درمانی جمهوری دومینیکن اشاره شده و کارشناسان تاکید کرده‌اند طی ۵ سال گذشته روند روبه رشد مراجعه گردشگران به مراکز درمانی این کشور بخصوص برای انجام جراحی زیبایی گسترش چشمگیری داشته است، اما تقریبا نیمی از این افراد با عفونت‌های گسترده به خانه باز می‌گردند.

در گزارش منتشر شده از سوی دانشگاه تگزاس به این نکته اشاره شده که طی ۲ سال گذشته ۴۲ بیمار برای دریافت خدمات جراحی زیبایی از جمله لیپوساکشن، بوتاکس و کاشت سیلیکون در اندام به مراکز درمانی دومینیکن مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۰ نفر با عوارض جانبی گسترده از جمله عفونت به مراکز درمانی کشور خودشان مراجعه کرده‌اند.

نکته قابل توجه در این گزارش مربوط به انتشار نام کشورهایی همچون مکزیک، تایلند، چین، اکوادور، پاناما و ونزوئلا است؛ زیرا در این کشورها گردشگران پزشکی خارجی نیز درگیر عوارض جانبی پس از دریافت خدمت شده‌اند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) درباره نگرانی مراجعه به مراکز درمانی دومینیکن هشدار می‌دهند دو نوع عفونت شایع درمیان گردشگرانی که از دومینیکن بازدید کرده و نوعی از خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند دیده شده است که هر دوی آنها مقاومتی قابل توجه درمقابل آنتی بیوتیک دارند.

در همین حال الکساندر کامبیاسو، مدیرعامل و بنیانگذار انجمن گردشگری پزشکی جمهوری دومینیکن پس از انتشار این گزارش می‌گوید: «گزارش یاد شده غیرواقعی است و درواقع تنها به تخریب بازار گردشگری پزشکی این کشور پرداخته است.»

کامبیاسو در ادامه تاکید می‌کند: «اغلب مراکز درمانی این کشور دارای گواهینامه‌های بین المللی هستند و هرگز مسائل بهداشتی در این مراکز کم اهمیت نیست بلکه با دقت بالایی به همه چیز از سوی مسئولان رسیدگی می‌شود. اما به هرحال در امر پزشکی مشکلاتی هم وجود دارد و به همین دلیل تلاش کرده‌ایم در وب‌سایت رسمی این انجمن تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات را با ذکر گواهینامه‌های معتبری که دریافت کرده‌اند برای علاقمندان معرفی کنیم تا با خیال راحت برای سفر به دومینیکن چمدان ببندند.»

منبع: یورو نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.