الزامات ورود ۲۰ میلیون گردشگر بر اساس سند چشم انداز توسعه

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به جایگاه گردشگری در سند چشم انداز توسعه ایران گفت: بر اساس اهداف سند چشم انداز توسعه، باید سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شود، اما هنوز برای رسیدن به چنین جایگاهی، فاصله معناداری داریم.

علی اکبری در گفتگو با مدتورپرس افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود پنج میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شود. بنابراین می‌بینیم که برای تحقق اهداف چشم انداز توسعه، هنوز راه درازی در پیش داریم و در این مسیر باید همه موانع و چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری کشور برداشته شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: آمارها حاکی از آن است که سالانه حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی، جذب کشور ترکیه می‌شوند، در حالی که کشور ما از نظر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، دست کمی از کشور ترکیه ندارد و حتی در بسیاری از این حوزه‌ها از کشور ترکیه هم بالاتر است، اما به دلیل ضعف در زیرساخت‌های صنعت گردشگری، نتوانسته‌ایم از این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به درستی بهره ببریم؛ زیرا واقعا پتانسیل گردشگری ایران، بسیار بالاتر از این است که فقط سالانه پنج میلیون گردشگر خارجی را جذب کند.

 

آمار گردشگری سلامت در ترکیه

وی با بیان اینکه باید نگاه علمی در صنعت گردشگری نهادینه شود، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که در صنعت گردشگری از تجارب کارشناسان و متخصصان این حوزه بهره ببریم. در این راستا باید به مبحث «تور لیدری» به شکل تخصصی نگاه شود و در عین حال از توان فارغ التحصیلان رشته‌های گردشگری و هتلداری نیز بیشتر بهره ببریم، زیرا نمی‌توان با نگاه سنتی به سودآوری عظیمی در صنعت گردشگری دست یافت، بلکه تجربه جهانی نشان داده است که اگر می‌خواهیم به سودهای کلان و قابل توجهی در این صنعت برسیم، نیاز است که فضا را برای حضور بیشتر متخصصان صنعت گردشگری فراهم کنیم.

1 نظر
  1. mmoosavi می گوید

    بیست میلیون گردشگر در سال!!!! بیشار شبیه یک شوخیه… توریست ها در ایران حداقل آزادی ها رو هم ندارن.به خصوص برای خانم های خارجی محدودیت های زیادی وجود دارد. فرودگاه ها بسیار ضعیف در حد و اندازه های ترمینال های اتوبوس رانی . سطح زبان دوم انگلیسی مردم بسیار ضعیف هتل ها کم و ضعیف و …
    با این زیرساخت ها بسیار بعید است حالا حالا ها به این ۲۰ میلیون از دور سلام هم بتونیم بکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.