گردشگری تندرستی فرصتی برای بوداپست

هر سال با آغاز فصل تابستان تعداد زیادی گردشگران عمومی برای گذراندن تعطیلات خود از گوشه و کنار جهان راهی قاره سبز می‌شوند.

یکی از مقاصد اصلی در قاره سبز برای گردشگران سلامت مجارستان است. اما امسال مسئولان گردشگری این کشور تصمیم گرفته‌اند از فرصت تابستانه ایجاد شده برای رونق گردشگری تندرستی در بوداپست استفاده کنند.

به گزارش مدتورپرس؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، ارائه خدمات رایگان سالن‌های تندرستی به گردشگران، ابتکار عملی است که امسال مجارستان برای گردشگران عمومی خود درنظر گرفته است تا به این طریق بتواند بازار تقاضای قابل قبولی در بخش گردشگری تندرستی خود ایجاد کند.

دفتر ملی گردشگری مجارستان در این زمینه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «چشمه‌های آب گرم بوداپست به‌عنوان فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت و تندرستی این کشور است و به همین دلیل سال ۲۰۱۹ میلادی تصمیم گرفتیم تا با استفاده از جاذبه‌های این چشمه‌ها امکانات و توانمندی‌های مجارستان را به گردشگران ورودی معرفی کنیم. امیدواریم این شیوه بازاریابی برای سال آینده دستاوردهای خوبی برای اقتصاد گردشگری کشور به ارمغان آورد.»

کارشناسان گردشگری و بازاریابی دفتر ملی گردشگری مجارستان در این زمینه عنوان کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگران ثانویه امتیازی است که می‌توان از آن دستاوردهای قابل قبولی داشته باشیم به این دلیل که گردشگران تندرستی و سلامت تقریبا ۲۵ درصد بیشتر از گردشگران عمومی در این کشور هزینه خواهند کرد.

این گروه درباره گردشگران بازار هدفشان اعلام کرده‌اند: «گردشگران آلمانی، کشورهای اسکاندیناوی، هلند و ایالات متحده آمریکا اصلی‌ترین گروه هستند. درحالیکه سایر کشورها نیز می‌توانند جزو هدف این طرح قرار داشته باشند.»

مرکز ملی گردشگری مجارستان درباره تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات رایگان اعلام کرد: «هم‌اکنون ۱۱۸ چشمه آب‌گرم در قالب مراکز تندرستی و SPA در بوداپست فعالیت می‌کنند که تعداد ۶۰ واحد با استفاده از طرح جدید این دفتر به گروهی از گردشگران ورودی خدمات رایگان ارائه خواهند کرد.»

استخر آب گرم بوداپست

به گفته مرکز روابط عمومی دفتر ملی گردشگری مجارستان انتخاب گردشگرانی که می‌توانند به صورت رایگان از مراکز یاد شده استفاده کنند براساس کشور ورودی، دوره اقامت و مرکز اقامتی آنهاست به این ترتیب بن‌کارت‌هایی در اختیار گروه منتخب قرار می‌گیرد که می‌توانند طی دوره اقامتی خود به صورت کاملا رایگان از این مراکز استفاده کنند.

کارشناسان اقتصاد گردشگری درباره طرح مرکز ملی گردشگری مجارستان معتقدند که تغییر سبک زندگی گردشگران و همچنین اهمیت تندرستی و سلامت به‌خصوص در طول سفرهای گردشگران عمومی امتیازی است که می‌تواند به موفقیت آتی مجارستان در جذب گردشگران تندرستی سراسر جهان کمک شایانی کند. درصورتیکه برنامه‌ریزی دقیق این کشور به‌درستی پیش برود احتمالا سال‌های آتی سالانه نزدیک به ۵ درصد به گردشگران تندرستی مجارستان افزوده خواهد شد.

براساس آمارهای منتشر شده تعداد گردشگران تندرستی که سال ۲۰۱۸ از مجارستان تنها برای استفاده از خدمات تندرستی و چشمه‌های آبگرم این کشور دیدن کرده‌اند رقمی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر بوده درحالی‌که به دلیل بخش قابل توجه گردشگران ثانویه احتمالا رقم یاد شده نزدیک به یک میلیون نفر بوده است.

ترجمه: عماد‌عزتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.