کارت اعتباری برای گردشگران پزشکی در امارات

با توجه به روند افزایش تقاضای سفر به امارات متحده عربی از سوی گردشگران پزشکی خارجی، مسئولان اداره بهداشت و سلامت این کشور طرحی جدید برای تشویق ورود گردشگران بیشتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، مسئولان اداره بهداشت امارات متحده عربی طی قراردادی با یکی از بانک‌های تجاری، طرح کارت اعتباری GOLD CASH را برای گردشگران پزشکی که قصد سفر به این کشور را دارند فراهم کرده‌اند.

این کارت اعتباری دقیقا همانند کارت‌های عادی داخل کشور امارات و سایر کشورها کاربرد داشته و به بیماران خارجی که وارد خاک امارات می‌شوند این امکان را می‌دهد که به جای پرداخت نقدی پول، تمامی هزینه‌های موردنظرشان را با استفاده از این کارت پرداخت کنند.

به گفته یکی از مقامات اداره بهداشت امارات، مسافران قبل از سفر به امارات در کشور مبداء خود می‌توانند متناسب با هزینه درمانی که برایشان برآورد شده است این کارت را تهیه کرده و آن را شارژ کنند که البته اینکار توسط سفارت‌خانه‌های امارات در کشور مبداء صورت خواهد گرفت.

براساس قانون و تفاهم‌نامه‌ای که برای صدور و استفاده از این کارت‌ها فراهم شده است دارندگان این کارت، محدودیت‌های حمل پول فیزیکی را نخواهند داشت و نیازی نیست که منابع پول خودشان را هنگام ورود به خاک امارات اعلام کنند؛ زیرا تمامی اطلاعات مورد نیاز هنگام دریافت کارت از سفارت امارات متحده عربی ثبت شده است.

مطالب مرتبط:

ارائه‌دهندگان این طرح با طراحی یک اپلیکیشن موبایل هم این امکان را در اختیار دارندگان کارت قرار داده‌اند تا مبادلات خود را از طریق سیستم‌های اینترنتی پرداخت کنند. به این ترتیب علاوه بر پرداخت هزینه‌ها از سوی گردشگران خارجی امکان شارژ مجدد حساب و اعتبار آن نیز مهیاست و آنها می‌توانند از تمامی خدمات بانکی به سادگی استفاده کنند.

به گفته عبدالله رافع مدیر یکی از دفاتر خدمات گردشگری، هرچه تسهیلات بهتری برای جابجایی پول در اختیار گردشگران خارجی به‌خصوص گردشگران تندرستی، پزشکی و سلامت قرار دهیم احتمال افزایش سهم بازار امارات بالاتر خواهد بود؛ زیرا گاهی اوقات گردشگران امکان استفاده از کارت‌های بانکی کشور خودشان را ندارند و یا جهت انجام این کار باید کارمزدهای بالایی بپردازند که همین امر می‌تواند مشکلاتی را به بازار گردشگری پزشکی این کشور تحمیل کند.

رافع در این زمینه تاکید کرد: «استفاده از کارت «گلد کش» امتیازاتی در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌دهد که آنها بدون نگرانی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کرده و پس از تشکیل پرونده‌ها و بررسی‌های لازم چمدان خود را برداشته و به سمت مرکز درمانی موردنظرشان حرکت کنند.»

وی معتقد است: «این طرح در برخی از کشورهای توسعه یافته از نظر گردشگری عمومی استفاده شده و دستاوردهای بالایی را برای جذب گردشگران داشته است. بنابراین حالا که سخن از گردشگری سلامت با ارقام بالاتری نسبت به گردشگری عمومی است ارائه چنین تسهیلاتی می‌تواند امکان موفقیت و افزایش سهم بازار بیشتری در اختیار امارات متحده عربی قرار دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.