نگاهی به سه استارتاپ پزشکی جذاب در نمایشگاه جیتکس دبی

جولان هوش مصنوعی در جیتکس و آینده خدمات سلامت

هوش مصنوعی کاربردی و نوآوری‌های فناوری عمیق  یا همان Deep Tech، نوآوری در حوزه سلامت و فضا را بازتعریف می‌کنند. روز سوم نمایشگاه جیتکس نمایشی از راه‌حل‌های نسل بعدی در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و فناوری عمیق بود که نگاهی اجمالی به آینده این بخش‌ها داشت. برخی از استارتاپ‌های درخشان جیتکس در حوزه سلامت فعالیت می‌کردند.

ازجمله این استارت‌آپ‌های نوآورانه‌ می‌توان به استارتاپ چینی  RoboCT اشاره کرد که با فناوری اسکلت بیرونی نوآورانه خود، یک ابزار پیشرفته به نام UGo Rehab طراحی کرده بود.

این ابزار به طور خاص برای بیماران مبتلا به اختلال عملکرد اندام تحتانی، آسیب نخاعی، سکته مغزی یا فلج مغزی طراحی شده است تا بتواند دوباره به آن‌ها امکان راه رفتن بدهد. دکتر تیان وانگ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه RoboCT، درباره این ابزار پیشرفته حوزه پزشکی گفت: «UGo روند توانبخشی را بهبود می‌بخشد و با یکپارچهسازی حسگرهای پیشرفته، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تحقیقات، یک راه‌حل موثر آموزش راه رفتن ارائه می‌دهد و بیماران را برای توانبخشی موثرتر در خانه توانمند می‌کند.»

 

یکی دیگر از استارتاپ‌های حوزه سلامت جیتکس که موردتوجه بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار گرفت استارتاپ JADE بود.

 

این کسب‌وکار های‌تک پزشکی پلتفرمی را معرفی کرد که برای کودکان واگرای عصبی، از جمله کودکان مبتلا به ADHD، سندرم داون و اوتیسم طراحی شده است. ردیابی پیچیده حرکات چشم، زمان پاسخ شناختی و عملکردهای حافظه این برنامه، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و مربیان را با دادههای دقیق برای ایجاد مراقبت‌های شخصی و استراتژی‌های یادگیری یاری خواهد کرد تا زندگی بهتری را برای این کودکان فراهم کنند.

اما سومین استارتاپی که در این گزارش موردتوجه ما قرار گرفت یک استارتاپ هندی بود. استارتاپی به نام scanO، که یک شرکت پیشگام در فناوری عمیق خود را مفعرفی کرده بود. این کسب‌وکار نوآورانه هندی تلاش دارد راه را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد به منظور پیش‌بینی پیشرفت بیماری در افراد فراهم ‌کند.

در نمایشگاه جیتکس دبی این شرکت محصول شاخص به نام scanO air را معرفی و ادعا کرد این محصول اولین سیستم رباتیک بدون تماس و مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان است که می‌تواند غربالگری سلامت دهان را انجام دهد. استارتاپی که در زمینه تشخیص زودهنگام بیماری می‌تواند انقلابی ایجاد کند.

مدتورپرس در همکاری با طب‌مدتوریسم فناوری‌های پیشرفته پزشکی و کسب‌وکارها و استارتاپ‌های جذاب این نمایشگاه را معرفی می‌کند.

 

نظرات بسته شده است.