جای خالی تبلیغات گسترده برای جذب گردشگران خارجی

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش تبلیغات در جذب گردشگران خارجی گفت: با وجودی که تبلیغات می‌تواند سهم بسیار بالایی در جذب گردشگر داشته باشد، اما در کشور ما جای خالی تبلیغات گسترده برای جذب گردشگران خارجی به شکل کاملا مشهود دیده می‌شود.

علیرضا ابراهیمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: اعتباراتی که ما برای تبلیغات در حوزه گردشگری هزینه می‌کنیم، به هیچ وجه کافی نیست و در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و حتی برخی کشورهای همسایه، رقم بسیار پایینی در حوزه تبلیغات گردشگری هزینه می‌کنیم. همین مساله نیز باعث شده است بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ایران، همچنان ناشناخته باقی بماند و نتوانیم به اندازه ظرفیت بالای کشور در صنعت گردشگری، ارزآوری داشته باشیم.

وی با اشاره مجدد به اهمیت نقش تبلیغات در جذب گردشگران خارجی یادآور شد: آمارها از این موضوع حکایت دارد که در بسیاری از کشورهای اروپایی که از جمله مقاصد مهم گردشگری در جهان به حساب می‌آیند، حدود دو دلار هزینه تبلیغات برای جذب هر گردشگر خارجی صرف می‌شود، در حالی که ما یک دهم این هزینه تبلیغات را هم برای جذب گردشگر خارجی، کنار نمی‌گذاریم.

    مطالب مرتبط:

ابراهیمی خاطرنشان کرد: حتی رقم هزینه‌های تبلیغات گردشگری در کشورهای ترکیه و مالزی، حدود سه تا چهار برابر کشورهای اروپایی است، زیرا آنها به خوبی از قدرت ارزآوری بالای صنعت گردشگری آگاهی دارند و می‌دانند که هرچقدر در این حوزه هزینه کنند، چند برابر آن به صنعت گردشگری کشورشان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند مسیر حل مشکلات صنعت گردشگری ایران را هموارتر سازد، یادآور شد: انتظار می‌رود که با تشکیل وزارت گردشگری، صنعت مهم گردشگری بیشتر به چشم بیاید و برای تبلیغ در این حوزه و جذب گردشگران خارجی، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود. البته در این مسیر باید بخش خصوصی قانونمند هم به میدان بیاید و در زمینه تبلیغات گسترده برای جذب گردشگران خارجی، گام‌های جدی بردارد. در صورت تحقق این اتفاق می‌توان به رشد فزاینده اشتغال در کشور نیز امیدوار بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.