نامه به رئیس جمهور (پاسخ به کمپین)

پیشنهاد حامد شکری مدیرعامل شرکت آترینا برای عبور از بحران

با توجه به مشکلات و معضلاتی که در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد و ما فعالان این صنعت چندین سال است که با آن‌ها درگیر هستیم، پیشنهادی دارم و آن نامه به رئیس جمهور است.

همانطور که می‌دانیم صنعت گردشگری سلامت ایران، صنعت نوپایی است که تنها چند سال است مورد حمایت وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امورخارجه قرار گرفته است. به همین دلیل استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که به این حوزه وارد شده‌اند چندان قدرت مالی و مانوور برای پابرجا ماندن در شرایط فعلی را نداشته و این نیاز به یک حمایت از سوی دولت دارد.

مطالب مرتبط:

موضوع مهم دیگر، رقابت‌های جهانی در این صنعت است. یکی از این خطرها کشور ترکیه است. در خبری که به‌تازگی از این کشور منتشر شده است این کشور قصد دارد حتی در بحران شیوع ویروس کرونا هم تبدیل به قطب گردشگری سلامت کشور شود. این یک هشدار برای همه ماست و تا دیر نشده باید به خود بجنبیم. نه اینکه منتظر شرایط ایده‌آل و فرصت خوب برای جذب بیمار خارجی باشیم.

مورد بعدی که ما در این سال‌ها با آن درگیر بودیم، واسطه‌ها هستند. در این مدت همیشه صحبت از این بوده که واسطه‌ها باید ساماندهی شوند و از طریق کانال‌های رسمی فعالیت خود را ادامه دهند. تا این صنعت سروسامانی بگیرد و همچنین به آمار دقیقی از ورودی‌های کشورهای مختلف به ایران برای برنامه‌ریزی درست، دست پیدا کنیم.

از رئیس جمهور و وزارتخانه‌های مسئول درخواست دارم که امکانی را ایجاد کنند تا شرکت‌های تسهیل‌گر دارای مجوز از دو وزارتخانه، مجوز ورود بیمار داشته باشند. به این معنا که شرکت‌های تسهیل‌گر در قالب پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، در مناطقی که از جهت شیوع ویروس کرونا شرایط مثبتی دارند، بیمار پذیرش کنیم. تا بتوانیم این شرایط بحرانی پشت‌سر گذاشته و بازار رقابتی را حفظ کنیم. اگر صبر کنیم و دست‌روی دست بگذاریم، بسیاری از شرکت‌ها از بین خواهند رفت و همچنین در دوران پساکرونا، دوباره درگیر مسائل گذشته خواهیم شد.

ما همه فعالان گردشگری سلامت اعم از شرکت‌های تسهیل‌گر، آژانس‌ها، بیمارستان و کلینیک‌ها می‌توانیم نامه‌ای با این مضمون آماده کرده و آن را به دست رئیس جمهور برای بررسی برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.