فرهنگ پذیرش گردشگر سلامت باید نهادینه شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فرهنگ پذیرش گردشگر سلامت یک عامل مهم در توسعه صنعت توریسم درمانی است که باید این فرهنگ در کشور ما نهادینه شود.

دکتر یعقوب شیویاری در گفتگو با مدتورپرس افزود: فرهنگ تعامل و برخورد مناسب با گردشگر سلامت، بسیار حیاتی است و این موضوع، دست کمی از اهمیت تجهیزات و زیرساخت‌های درمانی برای توسعه گردشگری سلامت ندارد. در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که این چالش‌ها باید با همت مردم و مسئولان حوزه گردشگری سلامت، مرتفع شود.

وی هشدار داد: برخوردهای غلط و خارج از عرف می‌تواند صنعت گردشگری سلامت را تهدید کند. به همین دلیل نیاز است که همه فعالان صنعت گردشگری سلامت برای نحوه برخورد مناسب با گردشگر سلامت، آموزش‌های لازم را ببینید.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت آموزش فعالان صنعت گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: از آنجا که یک گردشگر سلامت با افراد زیادی ملاقات خواهد داشت، دایره این آموزش‌ها باید فراتر از کادر درمان باشد. در این راستا نیاز است همه افرادی که به نوعی با گردشگر سلامت در ارتباط هستند، مثلا افرادی که در حوزه اقامت گردشکران سلامت و جابجایی آنها فعالیت دارند، آموزش‌های لازم را ببیند.

وی تاکید کرد: باید به صنعت گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت سودآور نگاه شود و مسئولان به آن اهمیت بیشتری دهند. توسعه این صنعت ارزآور نباید به صورت جزیره‌ای و فقط در چند کلان شهر دنبال شود، بلکه نیاز است که با برنامه‌ریزی علمی و منطقی، توسعه متوازن گردشکری سلامت در نقاط مختلف کشور دنبال شود. در این صورت می‌توان به جذب بیشتر بیماران خارجی از سایر کشورها و بخصوص از کشورهای همسایه، امیدوار بود.

شیویاری با اشاره به اینکه ارتقای صنعت گردشگری سلامت به نفع بیماران داخلی هم تمام خواهد شد، یادآور شد: در صورت ارتقای صنعت گردشگری سلامت، کیفیت بیمارستان‌ها و تجهیزات درمانی در کشور نیز ارتقا پیدا خواهد کرد و استانداردهای نظام سلامت در داخل کشور نیز ارتقا خواهد یافت. این موضوع نه تنها موجب درآمدزایی و توسعه کشور می‌شود، بلکه بیماران ایرانی هم از ارتقای خدمات درمانی در کشور، منتفع خواهند شد.

1 نظر
  1. روح الله امانی می گوید

    اگر زیرساخت ها برای گردشگران خارجی به خوبی فراهم شود و تمام امکانات لازم تدارک دیده شود علی رغم درآمدزایی ارزی، کمک جدی نیز به مریض های در سطح داخل می شود و نهایتن برنده ی اصلی مردم ایران خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.