از شرکت گردشگری پزشکی اکسا در هند چه می‌دانید؟

شاشانک شریواستوا با جذب سرمایه از یک وی‌سی اماراتی می‌خواهد بازیگر مهمی در صنعت گردشگری سلامت هند شود

هنگامی که شاشانک شریواستوا (Ashwin Srivastava) در سال ۲۰۱۴ حدود سه ماه را در بیمارستانی در بمبئی گذراند بیمارانی را از قسمت‌های مختلف جهان از جمله بنگلادش و آفریقا ملاقات کرد. ملاقاتی که در نهایت سنگ بنای شرکت گردشگری پزشکی اکسا (oxa) شد.

این کارآفرین در طول تعامل با این بیماران متوجه مشکلاتی شد که این افراد در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خوب در هند یا رزرو پرواز و پیدا کردن محل اقامت ارزان  و همچنین ناتوانی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی یا یک زبان محلی با آن روبرو بودند.

شریواستوا می‌گوید: «شاهد بودم خانواده‌ای برای پرداخت هزینه اقامت در بیمارستان با مشکل روبرو شده بودند. این مشکل مرا سردرگم و کاری کرد تا تحقیقاتم را در مورد اینکه می‌توان چه کاری برای گردشگری سلامت در هند انجام داد آغاز کنم.» بنیان‌گذار استارتاپ گردشگری سلامت اکسا تاکید می‌کند: «من تصمیم گرفتم تا راه‌حلی جامع برای بیماران پیدا کنم. برای همین منظور از تنظیم سفر، محل اقامت، خدمات تاکسی محلی و کمک به ترجمه به زبان محلی آغاز کردم.» اینها را شاشانک می‌گوید حالا ۲۷ ساله است!

شرکت گردشگری پزشکی اکسا
شاشانک شریواستوا بنیان‌گذار شرکت گردشگری پزشکی اکسا

شاشانک شرکت گردشگری پزشکی اکسا را در پایان سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد؛ آنهم تنها با یک حضور آفلاین. اکنون این استارتاپ خدمات فنی و آنلاین را هم در برمی‌گیرد. oxa به تازگی چشم‌انداز خود را در راستای تندرستی گسترش داد و برندش را از نو طراحی کرده است. استارتاپ اکسا با بیمارستان‌ها و کلینیک‌های حیدرآباد و دیگر شهرهای هند ارتباط تنگاتنگی دارد. دیگر ارتباط‌های شرکت گردشگری پزشکی اکسا (oxa) شامل خانه‌های پرستاری و خانه‌های مهمانداری است. شاشانک گفته استارتاپ اکسا درحال برقرای ارتباط با مراکز تندرستی در شهر کرالا نیز است.

استارتاپ/ شرکت گردشگری پزشکی اکسا بر درمان‌های پزشکی در سطح جهانی و از طریق بسته‌های گردشگری پزشکی که به صورت مجزا و مختص هر فرد تهیه شده تمرکز دارد. شاشانک پیش از تأسیس این شرکت با استارتاپ‌هایی نظیر PlaySolar و Tata Power کار کرده است. او همچنین Sunjeevanam را راه‌اندازی کرده بود؛ که شرکتی است برای خرید و نصب تجهیزات خورشیدی.

به گفته شاشانک «ما در شرکت گردشگری پزشکی اکسا برای شروع کار درحال ایجاد یک فروشگاه برای افرادی هستیم که به دلایل پزشکی به هند مسافرت می‌کنند. ما نه تنها برنامه سفر آنها، محل اقامت و درمان را تنظیم می‌کنیم، بلکه همچنین مشاوره پزشکی پیش از سفر و نیز خدمات مراقبتی پس از درمان را هم به آنها می‌دهیم.»

Idein Ventures سرمایه‌گذار شرکت گردشگری پزشکی اکسا است. یک وی‌سی که در امارات مستقر است. این سرمایه‌گذاری اولین مورد از سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذار خطرپذیر در صنعت گردشگری سلامت هند است. استارتاپ‌های دیگری هم در این صنعت هند در حال فعالیت هستند.

ترجمه: تمنا منصوری

نظرات بسته شده است.