زیباترین شهرهای استان مازندران برای سفرهای شمالی

مازندران معروف‌ترین استان شمال است که دارای سه جاده ورودی از سمت تهران بوده و علاوه بر داشتن جاده‌های ماشین رو، چندین فرودگاه و خطوط راه آهن نیز دارد که دسترسی به این استان زیبا را، که پر از مقاصد گردشگری فراوان است، آسان می‎کند. جاده‌های چالوس که از کرج تا چالوس ادامه دارد یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. جاده فیروزکوه با مسیر رفت و برگشت جدا، یکی از جاده‌های امن شمالی است که در بخش‌هایی از آن اکثرا مه وجود دارد. جاده هراز نیز که از تهران به آمل می‌رسد، به اندازه کافی معروف و شناخته شده است و زیبایی‌های فراوانی را در مسیر خود دارد.

استان مازندران دارای 63 شهر است که از میان آنها 22 شهرستان وجود دارد. شاید نام برخی از این شهرستان‌ها را نشنیده باشید اما آنچه مهم است معروف‌ بودن بسیاری از این شهرها برای مسافران است. بعضی از شهرهای استان مازندران از نظر زیبایی گوی سبقت را از بقیه ربوده‌ و به زیباترین شهرهای استان مازندران برای سفرهای شمالی تبدیل شده‌اند. با این شهرها آشنا شویم.

چالوس را بهتر بشناسیم

چالوس یکی از معروف‌ترین شهرهای استان مازندران است که جاده‌ای را نیز به نام خود دارد. این شهر ساحلی همسایه نوشهر و تنکابن است و در نزدیکی متل قو یا سلمان شهر، نور، رامسر و شهرهای توریستی این استان قرار دارد. بنابراین حتی اگر قصد سفر به خود چالوس را نداشته باشید، به دلیل این که بر سر راه بسیاری از شهرهای ساحلی شمال است، به ناگزیر از آن عبور می‌کنید.

در اطراف شهر چالوس آبشارهایی نظیر آبشار اکاپل، آبشار سواسره و آبشار هریجان بسیار دیدنی هستند. هم‌چنین پارک جنگلی چالوس از دیدنی‌هایی است که نمی‌توان از آن گذشت. در درون شهر چالوس از بازار محلی و بازار ماهی فروشان خرید کنید تا محصولات تازه را به ویلای خود ببرید.

 

رامسر، عروس شهرهای مازندران

رامسر شهر مرزی استان گیلان و مازندران و غربی‌ترین شهر استان مازندران است. برای رفتن به رامسر می‌توان از جاده چالوس به این شهر رسید. رامسر از نظر زیبایی و جاذبه‌های گردشگری به اندازه‌ای غنی است که لقب عروس شهرهای مازندران را به خود اختصاص داده است. بعضی از جاهای زیبایی که در رامسر و روستاهای اطراف آن می‌توان دید و در آنها تفریح کرد، عبارتند از:  تله‌کابین جنگلی رامسر، کاخ مرمر، موزه مردم‌شناسی، آب گرم روستای سادات‌محله، سد میجران، آبشار سیاسرت، قلعه مارکوه، غار یاغی لوکا، آبشار ایج، بلوار کازینو، پارک آبی رامسر و روستای زیبای جواهرده.

روستای جواهرده دارای مناظر طبیعی زیبا و بی‌نظیری است که همچون جواهری در عروس شهرهای مازندران می‌درخشد. رامسر علاوه بر جاهای دیدنی‌اش، دارای سواحل زیبا، ییلاقات خوش آب و هوا، کوه‌های جنگلی مخروطی شکل، مزارع چای و شالیزارهای فراوان است. شما می‎توانید به راحتی با اجاره ویلا رامسر به این شهر دیدنی و زیبا سفر کرده و از ویلاهای متنوع آن، جایی را برای اقامت برگزینید.

چرا به مرکز استان مازندران سفر کنیم؟

ساری مرکز استان مازندران است و بزرگ‌ترین و به قولی پرجمعیت‌ترین شهر این استان به شمار می‌آید. این شهر دارای تاریخی غنی است و نام آن بارها در شاهنامه آمده است. ساری مانند تمامی مراکز استان دارای ساختمان‌های اداری و مراکز درمانی بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان است. در کنار اینها، این شهر زیبای شمالی دارای طبعیتی زیبا نیز هست که از یک سو به دریا و از سوی دیگر به نواحی کوهستانی مرتبط می‌شود. مجموعه ساحلی و تاریخی فرح آباد، آبشار اوبن، پناهگاه حیات وحش سمسکنده از جاهای دیدنی اطراف ساری به شمار می‌آیند.

اگر قصد سفر به ساری یا سایر شهرهای استان مازندارن را داشته باشید، می‌توانید با اجاره ویلا مازندران از نظر محل اقامت آسوده خاطر باشید. شما گزینه‌های فراوانی را برای پیش رو خواهید داشت که می‌توانید با توجه به شرایط و موقعیت خود، بهترین ویلا را برای اقامت در یک سفر شمالی فوق‌العاده، انتخاب کنید.

نوشهر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است

نوشهر در همسایگی چالوس است که  هنگامی که از جاده چالوس به سمت آن سفر کنید، غرق در زیبایی می‎شوید. شهر نوشهر دارای مناطق ساحلی بکر و بسیار زیبایی است که بخشی از آنها سنگی و بخشی شنی هستند. از سوی دیگر نوشهر در همسایگی ییلاقات سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد که در بسیاری از آنها ویلاهای فراوانی ساخته شده است.

پارک جنگلی سی سنگان در اطراف نوشهر یکی از جاهای بسیار معروف است که دارای پوشش گیاهی بکر و مناظر زیبای فراوانی است. یکی دیگر از جاهای اطراف زیبای نوشهر روستای دیدنی کندلوس است که در فاصله 75 کیلومتری از این شهر قرار دارد. از سایر جاذبه‎های نوشهر می‌توان به سد و دریاچه آویدر اشاره کرد.

شهر تاریخی بابلسر

شهرستان ساحلی بابلسر یکی از شهرهای استان مازندران است که از زمان‌های گذشته مورد توجه گردشگران و مسافران شمالی بوده است. این شهر دارای نخستین پل ماشین رو در ایران بوده که در زمان پهلوی اول روی رودخانه‌ بابلرود که از میان شهر می‌گذرد ساخته شده است.

رودخانه بابلرود یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر بابلسر است که زیبایی ویژه‌ای به این شهر بخشیده و مسافران در اطراف آن به تفریح و پیک نیک می‌پردازند.  در سفر به بابلسر می‌توانید از اسکله ساحلی، باغ وحش، بقعه امامزاده ابراهیم، بقعه بی بی رقیه، سد لاستیکی و بازارهای محلی دیدن کنید.

سلمان شهر به چه چیزی معروف است؟

سلمان شهر نام نسبتا جدیدی است که بر روی شهر متل قو گذاشته شده است و همه می‌دانند که متل قو یکی از شهرهای معروف در بخش غربی استان مازندران برای گردشگران است. متل قو از قدیم الایام مقصد افراد زیادی برای سفرهای شمالی بوده که ساحل‌های ماسه‌ای و شنی آن، به همراه جاهای دیدنی و گردشگری آن بسیاری را به خود جذب می‎کند.

در اطراف متل قو یک غار به نام دانیال وجود دارد که مسافران برای بازدید از آن می‌روند. حتی اگر قصد داشته باشید که در شهر جای دیدنی خاصی را ببینید باز هم می‌توانید در ویلاهای متل قو ساعات خوشی را بگذرانید.

تنکابن چهارمین شهرستان بزرگ استان است

شهرستان تنکابن یا شهسوار چهارمین شهرستان بزرگ استان است که جاهای دیدنی معروفی دارد و خودش نیز یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران به شمار می‌رود. اطراف شهر تنکابن جنگل‌های سرسبز فراوانی وجود دارد و جاده معروف و رویایی دو هزار و سه هزار از مناطق وابسته به شهر تنکابن است.

در شهر تنکابن باغ‌های کیوی و مرکبات زیادی وجود دارد و این بدان معناست که شما در سفر به تنکابن می‎توانید محصولات تازه و سردرختی را خریداری کنید. آبشارهای کوهسر و سنگ بن چشمه، از سایر جاهای دیدنی این شهر زیبا به شمار می‌آیند.

منبع: سایت اجاره ویلا جاباما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.