رویداد گردشگری سلامت اروپا 17خرداد در ایتالیا برگزار می‌شود

گفت‌وگوی اختصاصی مدتورتورس با ماریا آنتونیتا پرینسیواله مدیرعامل بوکینگ‌مدز و مدیر برگزاری رویداد EMT

 

رویداد گردشگری سلامت اروپا (EMT) خرداد 1401 در شهر آبنوترم ایتالیا برگزار خواهد شد. با برگزاری این رویداد شاهد بازاریابی، برندسازی و جهانی شدن شرکت‌های زیادی در جهان در عرصه گردشگری سلامت خواهیم بود. این اولین بار نیست که این رویداد توسط شرکت گردشگریbookingsmed    ایتالیا و پورتال بین‌المللی گردشگری سلامت با همکاری انجمن گردشگری پزشکی ایتالیا برگزار می‌شود، این سمینار به طور سالانه از سال 2016 در سطح بین‌المللی برگزار شده‌است.

EMT یاEuropean Medical Tourism   رویداد تجاری، شبکه‌سازی، برندسازی، b2b  است که در حاشیه آن سمیناری با سخنرانی شخصیت‌های سرشناس در این حوزه برپا خواهد شد. در این رویداد بیش از 30 شرکت بیمه، 100 خریدار بین‌المللی و بیش از 350 شرکت‌کننده حضور خواهند داشت. برنامه‌های این رویداد چهار روزه از 7 ژوئن (17 خرداد) آغاز شده و تا 20 خرداد ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام رویداد رسمی، فم تریپ سه روزه‌ای (در صورت تمایل) برای بازدید از کلینیک‌ها و اسپاها در این کشور برگزار خواهد شد.

تفاوتی که رویداد امسال با رویداد سال‌های گذشته دارد این است که امسال با پذیرش نمایندگی این شرکت توسط شرکت سفیران سلامت کویر، حضور برای شرکت‌های ایرانی بیش از پیش تسهیل شده‌است. در ادامه گفتگوی مدتور پرس را با ماریا… بنیان‌گذار بوکینگ‌مدز و مدیر برگزاری این رویداد بخوانید.

 

 

حرکت‌های نو و اثرگذار موقعی می‌توانند سبب رشد و توسعه شوند که همگی در یک راستا و برای رسیدن به یک هدف تحت برنامه‌ای سیستماتیک و نظام‌مند هدایت شوند. فعالیت در حوزه گردشگری سلامت یکی از مواردی است که علیرغم وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ای که درسطح ملی دارد، امکان اجرایی شدن آن به نحو علمی و مطلوب فراهم نشده‌است. به نظر شما اجرایی شدن این فعالیت چگونه امکانپذیر است؟

حضور در نمایشگاه‌های خارجی، یک روش بسیار محبوب بازاریابی محصول، خدمات و کسب ‌و کار است. گرچه فن‌آوری‌های نوین می‌تواند بازاریابی کسب ‌و کار را به سرعت تغییر ‌دهد اما حضور در نمایشگاه‌های خارجی تاثیرگذاری زیادی دارد.

 

حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فرصت مناسبی را برای جذب بازار هدف، رابطه‌سازی، افزایش جذب مشتری، تبلیغ و شبکه‌سازی مقرون به صرفه و تبلیغات و بازاریابی برای تمام مدت سال فراهم می‌کند.

 

 چه افراد یا شرکت‌هایی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند؟

در این رویداد تقریباً بیشتر فعالانی که چرخه عرضه و تقاضا در گردشگری سلامت را تکمیل می‌کنند؛ از سرتاسر دنیا گرد هم می‌آیند. بنابراین حضور نمایندگانی از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و تندرستی، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های بیمه در این رویداد حضور مغتنمی است.

به عنوان مثال، در سال 2019 بیش از 500 شرکت بین‌المللی تسهیلگر در زمینه گردشگری سلامت، بیمارستان و مراکز تندرستی و بیش از بیست سخنران حرفه‌ای در این رویداد شرکت کردند.

 

این رویداد برای چه افرادی مناسب است؟

این رویداد به تمام کسانی اختصاص دارد که به دنبال شرکای جدید در صنعت گردشگری سلامت و تندرستی از سرتاسرجهان هستند و می‌خواهند فرصتی عالی برای شبکه‌سازی با نمایندگان و مدیران شرکت‌های بزرگ فراهم کنند.

فعالان گردشگری سلامت در تمام حوزه‌ها می‌توانند در این رویداد حضور یابند. از جمله، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی، مراکز پزشکی، کلینیک‌های زیبایی، دندانپزشکی، شهرک‌های سلامت و اسپا، مراکز توانبخشی، مراکز کاهش وزن، مراکز تغییر سبک زندگی و سلامتی.

 

این گروه‌ها تحت چه عناوینی می‌توانند در این رویداد حضور یابند؟

گروه‌ها تحت عنوان خریدار، فروشنده و سخنران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. در واقع شرکت‌های تسهیلگر، آژانس‌های مسافرتی گردشگری سلامت و شرکت‌های بیمه‌ای تحت عنوان خریدار و کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان، مراکز پزشکی، مراکز آب گرم، هتل‌های اسپا و تندرستی و اسپا پزشکی تحت عنوان فروشنده می‌توانند حضور داشته‌باشند. همچنین سخنرانان، موسسات، مربیان، شرکت‌های تسهیلگر و مشاوران نیز حضورشان مغتنم است.

 

شرکت‌کنندگان با حضور در این رویداد از چه مزایایی برخوردار خواهند شد؟

هر یک از شرکت‌کنندگان، بسته به دلیلی که برای حضور دارند می‌توانند با حضور در این رویداد ارتباطات و شبکه‌های بین‌المللی خود را بسط دهند و با شرکت در کنفرانس‌ها و میزگردهای این رویداد با ترندهای جهانی گردشگری سلامت آشنا شوند.

همچنین می‌توانند در جلسات بازاریابی b2b  و b2c  خدمات و قابلیت‌های منحصر به‌فرد شرکت یا کلینیک خود را به مشتریان بین‌المللی ارائه دهند.

 

در مورد جلسات b2b در این رویداد توضیحات بیشتری ارائه می‌کنید؟

جلسات b2b   که از بخش‌های اصلی این رویداد است به شبکه‌سازی و ارتباط مستقیم بین شرکت‌ها برای معرفی و ارائه خدمات، بازاریابی و همکاری اختصاص دارد. این نوع بازاریابی به تعاملات تجاری بین دو بیزینس و کسب‌وکار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود. جلسات b2b  یعنی یک کسب‌وکار تجاری محصولات یا سرویس‌های خود را به یک کسب‌وکار تجاری دیگر می‌فروشد و یا در ازای ارائه آن‌ها، مبادلات کالا به کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد. از مزایای این نوع بازاریابی می‌توان به حجم بالای مبادلات، امکان همکاری‌های بلندمدت و ثابت اشاره کرد. در واقع در این نوع بازاریابی شما با برندسازی بیش از پیش در معرض دید قرار خواهید گرفت و بازارهای جدیدی خواهید یافت. جلسات  b2b  این رویداد 19 خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

 

برنامه‌های دیگری که در این رویداد شاهد هستیم، مستر کلاس‌های آموزشی است. در مورد اساتید، آموزش‌ها و اعطای گواهینامه در این دوره، توضیحاتی می‌فرمایید.

کلاس‌های آموزشی این رویداد با ارائه گواهینامه بین‌المللی و با حضور سردمداران گردشگری سلامت برگزار می‌شود. دکتر پریم جاگیاسی از افراد شناخته شده این صنعت که تاکنون طرح‌های گردشگری سلامت را در 36  کشور اجرایی کرده، کارآفرین، سخنران و مشاور توانمند این شاخه است. دکتر ایگور تروسکی و دکتر ویلولتا یانسشوسکا از دیگر اساتید دوره هستند که در اکثر سمینارها و کارگاه‌های برتر گردشگری سلامت دنیا حضور دارند.

این مستر کلاس به ارائه آموزش‌های مفید در مورد بازاریابی و برندسازی شرکت‌ها، ارائه استراتژی‌های کلیدی و طراحی برای رشد شرکت‌ها می‌پردازد و نحوه رفتار صحیح با بیماران بین‌المللی و مدیریت سفر به آنان آموزش داده می‌شود و به مسائل حقوقی و اخلاقی دخیل در این صنعت و نقش کلیدی شرکت‌های بیمه پرداخته خواهد شد و در پایان فرمول موفقیتی به شما ارائه می‌شود که به‌ندرت شکست خواهد خورد. این کلاس در20 خرداد برگزار خواهد شد.

 

میزگردهای تخصصی نیز در این دوره برگزار خواهد شد؟

بله. میزگردهای تخصصی در مورد ای وی اف و گردشگری پزشکی ورزشی نیز در روز اول این رویداد بعد از کنفرانس افتتاحیه برگزار خواهد شد که در آن شرکت‌ها به معرفی خدمات خود خواهند پرداخت.

 

 در این رویداد برنامه‌های جانبی مانند فم تریپ نیز خواهید داشت؟

بعد از اتمام رویداد چهار روزه رسمی، رویداد سه روز جانبی famtrip   برگزار خواهد شد. در این برنامه، بازدید از کلینیک و اسپاها صورت خواهد گرفت. شهر آینو ترمه ایتالیا در نزدیکی ونیز ایتالیا به شهر اسپاها و مراکز آبگرم در ایتالیا شهرت دارد. بدون شک بازدید از این مراکز می‌تواند به پیاده‌سازی این طرح ها در ایران کمک کند.

 

جزئیات بیشتری از این رویداد بین‌المللی ارائه می‌دهید.

برنامه‌های این رویداد از 7 ژوئن ( 17 خرداد) آغاز می‌شود که روز اول آن به شرکت‌های بیمه اختصاص دارد.

در روز دوم، 18 خرداد به کنفرانس بین المللی در مورد گردشگری سلامت و میزگرد- آی وی اف- برای معرفی برندینگ و توزیع بروشورها بین خریدار و فروشنده اختصاص دارد.

سپس میزگرد پزشکی ورزشی و زمانی برای معرفی برندینگ و توزیع بروشورها بین خریدار و فروشنده اختصاص دارد. بعد از آن نیز میزگرد گردشگری پزشکی آغاز می‌شود و مراسم روز دوم با اهدای جوایز خاتمه می‌یابد.

در روز سوم نیز کل روز جلسات b2b  –  خواهد بود و در روز چهارم یعنی 20 خرداد به آموزش گردشگری اسپا و پزشکی و ارائه گواهینامه به شرکت‌کنندگان اختصاص می‌یابد.

 

 

شرکت‌ها و افرادی که از ایران می‌خواهند در این رویداد حضور داشته باشند چطور باید اقام کنند؟

ما در بوکینگ‌مدز چند سالی است که با شرکت توریست درمانی سفیران سلامت کویر(SSKMedTour) ایران همکاری داریم و نمایندگی بخشی از فعالیت‌های ما در خاورمیانه را این شرکت برعهده دارد. این شرکت برای اولین بار، نام کشور ایران را به عنوان یک مقصد درمانی در یک پلتفرم بین‌المللی گردشگری سلامت اضافه کرده و بستر بازاریابی آنلاین را برای معرفی و تبلیغات پزشکان، مراکز درمانی و تندرستی ایجاد کرده‌است. با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌های ایران فاقد گواهینامه‌های اعتباربخشی بین‌المللی هستند، امکان پیوستن و معرفی خدمات در شبکه‌ها، وب‌سایت‌ها و پورتال‌های اطلاع‌رسانی بین‌المللی میسر نیست. لذا شرکت سفیران سلامت کویر با ارائه تعهدات بین‌المللی از طریق شرکت خواهر خوانده‌ی خود در آلمان بنام مدیکوس تریپ فرصتی را برای مارکتینگ و بازاریابی آنلاین بدون واسطه در بوکینگ‌مدز فراهم آورده‌است. از همین رو ما شرکت سفیران سلامت کویر را به عنوان نماینده انحصاری این پلتفرم برای فعالیت در ایران در نظر گرفته‌ایم و با درخواست این شرکت تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای هم برای شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند به حضور در این رویداد طراحی کرده‌ایم.

از این رو شرکت‌ها و افرادی که از ایران قصد حضور در این رویداد را دارند به منظور دریافت ویزای تجاری می‌توانند هماهنگی‌های لازم را با نمایندگان ما در ایران انجام دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.