دیدنی های اصفهان

شهر اصفهان که در قلب کشور قرار گرفته، همواره شهری پر رفت‌وآمد و پر گردشگر به حساب می‌آمده است. اصفهان یکی از معدود شهرهای ایران است که آوازه‌ای جهانی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به دیدنی های اصفهان و بهترین روش خرید بلیط هواپیما به مقصد اصفهان بپردازیم.

برخی از محبوب‌ترین مکان‌های اصفهان

از میدان نقش‌جهان تا پل خواجو دیدنی‌های زیادی در اصفهان چشم‌ها را به خود معطوف می‌کنند. هر کدام از این بناها یادآور دورانی از تاریخ این سرزمین محسوب می‌شوند. در ادامه، برخی از مکان‌های دیدنی این شهر را با هم مرور می‌کنیم. شما می توانید برای تهیه بلیط پرواز داخلی از این لینک اقدام کرده و سفری خاطره­انگیز را برای خود رقم بزنید.

میدان نقش‌جهان

دستور ساخت میدان نقش‌جهان در مرکز اصفهان توسط تیموریان داده شد. در دوران شاه‌عباس اول، این میدان گسترش پیدا کرد و به مرور زمان تبدیل به بخشی مهم از شهر اصفهان شد. در زمان‌های مختلف، این میدان شاهد برگزاری انواع جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی بوده است.

در اطراف میدان نقش‌جهان، چهار بنای تاریخی مهم به چشم می‌خورد که شامل مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام، عمارت عالی‌قاپو و سردر قیصریه می‌شود.

چهارباغ عباسی

خیابان چهارباغ عباسی خیابانی زیبا در شهر اصفهان است که از سی­وسه پل آغاز می‌شود و به سمت شمال شهر امتداد می‌یابد. این منطقه در زمان صفوی به فرمان شاه‌عباس اول احداث شد. در دوران پهلوی، به دستور رضاشاه چهارباغ پایین نیز شبیه به معماری چهارباغ عباسی ساخته شد تا این اثر تکمیل شود.

قدم­زدن در خیابان چهارباغ عباسی و میدان نقش‌جهان، ارزش خرید بلیط هواپیما را دارد. شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران اصفهان را با چند کلیک ساده از اسنپ تریپ بخرید و از این خیابان بی‌نظیر دیدن کنید.

پل خواجو

پل خواجو در زمان پادشاهی شاه‌عباس دوم احداث و برای همیشه به یکی از دیدنی های اصفهان تبدیل شد. این پل زیبا با طراحی متقارن خود روی رودخانه زاینده‌رود قرار دارد و کارکرد آن، تنظیم جریان آب رودخانه است. پل خواجو در ۱۵ دی ۱۳۱۰ به‌ عنوان یکی از بناهای ملی ثبت شد.

کاخ چهل‌ستون

طراحی و ساخت کاخ چهل ستون در زمان شاه‌عباس اول آغاز و در دوره شاه‌عباس دوم کامل شد. در این کاخ کاشی‌کاری‌ها، نقاشی و آینه‌کاری بسیار زیبایی به کار رفته است. کاخ چهل‌ستون ۲۰ ستون بلند دارد که پس از  انعکاس در آب حوض روبه‌رویش تعداد آن دو برابر می‌شود.

سی و سه پل

بیشترین تصویری که برای معرفی اصفهان به کار برده می‌شود، تصویر سی­وسه پل است. این اثر که متأسفانه پایه‌هایش در حال ویران شدن است، بخشی از هویت اصفهان محسوب می‌شود. هرساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان یا از دیگر شهرها برای تماشای این اثر زیبا به اصفهان سفر می‌کنند. سی­و سه پل در دوران حکومت شاه‌عباس و توسط الله‌وردی‌خان احداث شد.

منارجنبان

یکی دیگر از دیدنی­های اصفهان منارجنبان است. از این اثر به‌ عنوان یکی از عجایب اصفهان نام برده می‌شود. این بنا که در فهرست آثار ملی ایران نیز جای گرفته، محل دفن عارفی به نام «عمو عبدالله کارلادانی» است. ویژگی منحصربه‌فرد این بنا که در دوران ایلخانی ساخته شده، تکان خوردن آن است.

ایوان منار جنبان به سبک دوره مغول ساخته شده و معماری منارها، خشتی است. مناره این بنا در حدود هفت متر و نیم طول دارد.

مسجد امام

مسجد امام یا مسجد شاه اصفهان از برجسته‌ترین بناهای معماری ایرانی – اسلامی محسوب می‌شود. این بنای زیبا در دوران شاه‌عباس اول به دست استاد علی‌اکبر اصفهانی ساخته شد. خوشنویسان برتری همچون عبدالباقی تبریزی، علیرضا عباسی و محمدرضا امامی نیز روی این بنا کار کرده‌اند. مسجد امام یا مسجد شاه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. با خرید پرواز داخلی به اصفهان، می­توانید از این جاذبه­ها دیدن کنید.

موزه کلیسای وانک

کلیسای وانک یک مکان مسحورکننده و زیبا در محله جلفای اصفهان است. معماری این بنا که نام اصلی آن وانک آمنا پرکیج است، ترکیبی از عناصر معماری ارمنی – اسلامی را در خود دارد. در این کلیسا گچ‌بری‌ها، نقاشی‌ها و طلاکاری‌های بسیار زیبایی به چشم می‌خورند.

بازدید از محله زیبای جلفا و موزه کلیسای وانک نیز ارزش خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان و سفر به نصف جهان را دارد.

کاخ عالی‌قاپو

کاخ عالی‌قاپو یکی دیگر از دیدنی­های اصفهان به شمار می‌آید. این کاخ نیز مانند بسیاری از اماکن مهم اصفهان در دوران صفوی احداث شد. ساخت این کاخ پنج مرحله داشت و به مرور تکمیل شد. تالار موسیقی عالی‌قاپو دیدنی‌ترین بخش از این مجموعه به‌ حساب می‌آید. این بنا شش طبقه دارد و می‌توان از ایوان بلند آن چشم‌انداز زیبای میدان نقش‌جهان را تماشا کرد.

عالی قاپو

منار چهل‌دختران

منار چهل دختران که در بخش جویبار اصفهان واقع شده است، 40 متر ارتفاع دارد و روی آن کتیبه‌ای مربوط به سال 1112 ثبت شده است. این مناره به ‌عنوان پنجمین مناره قدیمی کتیبه‌دار در کشور شناخته می‌شود. درباره این مناره شایعات جالبی مبنی بر بخت‌گشایی دوشیزگان وجود دارد.

روش خرید بلیط پرواز داخلی

یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای خرید بلیط، استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ است. در اسنپ تریپ می‌توانید به بلیط‌های تمامی شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی دسترسی داشته باشید. چه به‌ دنبال بلیط هواپیما تهران اصفهان باشید یا بخواهید به مبدأ و مقصد دیگری سفر کنید، تفاوتی ندارد.

در اسنپ تریپ می‌توانید انواع بلیط پرواز داخلی را انتخاب کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام خرید بلیط، پشتیبانی 24 ساعته اسنپ تریپ پاسخگوی شما خواهد بود.

جمع‌بندی

سفر به اصفهان، حکم بازدید از بخش مهمی از تاریخ ایران را دارد. از دیدنی های اصفهان می‌توان به میدان نقش‌جهان، کاخ عالی‌قاپو، کلیسای وانک، سی­وسه پل، پل خواجو و غیره اشاره کرد. برای بازدید از این مکان‌های زیبا می‌توانید بلیط هواپیما خود را از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ تریپ تهیه کنید. در این سامانه می‌توانید پس از ارزیابی و مقایسه قیمت‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.