دلالان گردشگری سلامت، فقط به منافع کوتاه مدت خود فکر می‌کنند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آسیب حضور دلالان در گردشگری سلامت گفت: دلالان غیرقانونی فعال در صنعت گردشگری سلامت، فقط به فکر منافع کوتاه مدت خود هستند و منافع بلندمدت این صنعت برایشان اهمیتی ندارد.

دکتر بشیر خالقی در گفتگو با مدتور پرس افزود: برای دلالانی که به شکل غیرقانونی در گردشگری سلامت فعال هستند، نه اعتبار و آبروی نظام سلامت ایران برایشان اهمیت دارد و نه به فکر رضایتمندی بیماران خارجی هستند. آنها فقط روی سودهای کوتاه مدت خود از این صنعت سودآور تمرکز کرده‌اند و برای این سود مقطعی حاضر هستند هر قانون و آیین نامه‌ای را زیر پا بگذارند.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل مهم حضور پررنگ دلالان غیرقانونی در صنعت گردشگری سلامت، حضور کمرنگ بخش خصوصی قانونمند در این حوزه است. اگر دولت برای حضور بخش خصوصی قانونی در گردشگری سلامت، تسهیلاتی قائل شود و در عین حال با جولان دلالان غیرقانونی در گردشگری سلامت، برخورد قانونی داشته باشد، در آن صورت شک نکنید که شاهد توسعه بیشتر گردشگری سلامت در کشور خواهیم بود و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت سودآور نیز افزایش خواهد یافت.

خالقی با بیان اینکه باید متولی واحدی در حوزه گردشگری سلامت وجود داشته باشد، یادآور شد: اینکه نهادهای مختلفی با آیین نامه‌های مختلف به عنوان متولی گردشگری سلامت شناخته شوند، مسیر اشتباهی است که سرعت رشد گردشگری سلامت را در کشور ما کند می‌کند.

وی تصریح کرد: باید یک متولی واحد و پاسخگو در گردشگری سلامت وجود داشته باشد. این متولی واحد باید برای افزایش ورود بیماران خارجی به کشور، برنامه‌ریزی علمی داشته باشد و مسیر ورود بخش خصوصی به این صنعت را تسهیل کند. در این صورت، بیمار خارجی برای ورود به کشور ما به دلالان غیرقانونی در این حوزه وصل نمی‌شود، بلکه می‌داند که می‌تواند از طریق سازوکار قانونی که در کشور فراهم شده است، به بهترین پزشکان و مراکز درمانی دسترسی داشته باشد.

1 نظر
  1. عباس اسحاقی می گوید

    دلال ها همه جا آفت هستند، ولی مشکل ما وجود دلال ها نیست، بلکه دلال پروری و بها دادن به دلال هاست. از مطب یک پزشک بگیرید تا بیمارستان ها و مراکز درمانی، همه به صورت غیر رسمی دلال ها را به رسمیت می شمارند و بعد حرف از مقابله با دلال ها می زنند!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.