گردشگری سلامت می‌تواند ایران را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کند

عضو فراکسیون سلامت مجلس با اشاره به درآمدزایی بالای صنعت گردشگری سلامت گفت: در صورتی که توسعه صنعت گردشگری سلامت را جدی بگیریم، درآمد ارزی حاصل از گردشگری سلامت می‌تواند ایران را از درآمدهای نفتی بی نیاز کند.

دکتر اصغر سلیمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: در صورت توسعه گردشگری سلامت، وزارت بهداشت نیز می‌تواند از این درآمدها منتفع شود و بخش مهمی از منابع مالی نظام سلامت را از مسیر گردشگری سلامت تامین کند.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر پزشکان متخصص و کادر درمان از توان بسیار بالایی برخوردار است، یادآور شد: باید از توان علمی متخصصان خود در حوزه پزشکی در مسیر توسعه گردشگری سلامت بهره ببریم. این نقطه قوت ما در صنعت گردشگری سلامت است که باید به نحو مطلوبی از این نقطه قوت برای درآمدزایی و ارزآوری بهره ببریم.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین از منظر تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌های مجهز هم کشور ما یکی از کشورهای سرآمد منطقه است که همین عامل هم می‌تواند یکی دیگر از عوامل توسعه صنعت گردشگری سلامت باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به هزینه‌های پایین عمل جراحی در ایران، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ایران در صنعت گردشگری سلامت، هزینه‌های پایین عمل جراحی است که می‌تواند بیماران خارجی زیادی را به ایران جذب کند. در عین حال باید مراقب باشیم که نظارت درستی بر این عمل‌های جراحی وجود داشته باشد تا این عمل‌های جراحی در مراکز درمانی مجاز انجام شود و از کیفیت استاندارد برخوردار باشد.

سلیمی اظهار کرد: باید نظارت درستی بر صنعت گردشگری سلامت اعمال شود تا ارائه خدمات با کیفیت در گردشگری سلامت از سوی مراکز مجاز انجام شود. این اقدام می‌تواند گردشگران سلامت را برای سفر به ایران ترغیب کند و زمینه را برای رشد بیشتر این صنعت در ایران فراهم سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.