ضرورت جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: ایران در زمره ۱۰ کشور تاریخی جهان محسوب می‌شود که باید از این پتانسیل بالا در جهت توسعه صنعت گردشگری، استفاده شود.

دکتر احمد همتی در گفتگو با مدتورپرس افزود: اگر می‌خواهیم به آمار ۲۰ میلیون گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه برسیم، نیاز است که همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای تحقق این هدف مهم با برنامه‌ریزی حرکت کنند و همچنین درخصوص نحوه جذب گردشگر به ایران، فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری، توریسم درمانی یا همان گردشگری سلامت است که ایران می‌تواند در این عرصه نیز درآمدزایی مطلوبی داشته باشد، اما متاسفانه سیستم دقیقی برای ثبت اطلاعات گردشگری سلامت در ایران وجود ندارد و فقط کلیاتی از آمارها را در این حوزه در اختیار داریم، در حالی که اگر می‌خواهیم در این صنعت سودآور رشد کنیم، به آمارهای دقیق و قابل استناد نیاز داریم. در صورت طراحی چنین سیستمی، بیماران خارجی می‌توانند مسیر اسکان و درمان خود را با دقت و اطمینان انتخاب کنند و با این اقدام، فعالیت دلالان این حوزه نیز محدود خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایجاد نظم و مدیریت در جذب گردشگران سلامت و همچنین ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها می‌تواند آمار گردشگران سلامت در کشور را افزایش دهد و همین ارائه خدمات باکیفیت به گردشگران، یکی از موثرترین راه‌های تبلیغ خدمات گردشگری سلامت است.

همتی با بیان اینکه باید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با یکدیگر همکاری و تعامل نزدیکی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بدون همکاری بین بخشی نمی‌توان انتظار داشت که صنعت گردشگری سلامت در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد. در این راستا علاوه بر اینکه باید نهادهای مسئول با همدیگر هماهنگی داشته باشند و متولی واحد و پاسخگویی در حوزه گردشگری سلامت وجود داشته باشد، نیاز است که متولی گردشگری سلامت با بخش خصوصی نیز همکاری تنگاتنگی داشته باشد و راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حضور فعال‌تر این بخش در صنعت گردشگری سلامت فراهم شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.