توسعه گردشگری حلال، جدی گرفته نشده است

یک نماینده مجلس با اشاره به تبعات جدی نگرفتن گردشگری حلال گفت: توسعه گردشگری حلال می‌تواند موجب جهش اقتصادی کشور شود، اما متاسفانه توسعه این گونه گردشگری در کشور ما چندان جدی گرفته نشده است.

فاطمه ذوالقدر در گفتگو با مدتورپرس افزود: با وجود جمعیت حدود یک و نیم میلیاردی مسلمانان جهان و وجود حدود ۶۰ کشور اسلامی در دنیا، فرصت بسیار ارزشمندی وجود دارد که بتوانیم از این جمعیت قابل توجه در جهت توسعه گردشگری حلال در ایران بهره ببریم، اما در کشور ما چندان روی توسعه این شاخه گردشگری برنامه‌ریزی نشده است.

وی با اشاره به وجود اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و کشورهای مسلمان همسایه، تاکید کرد: جذب گردشگر از کشورهای مسلمان همسایه ایران نیز باید به طور جدی پی گرفته شود. قطعا اگر زیرساخت‌های گردشگری در ایران به شکل مطلوب و استانداردی وجود داشته باشد، شهروندان کشورهای مسلمان همسایه ایران برای سفر به کشور ما بسیار راغب خواهند بود، چون اشتراکات فرهنگی زیادی بین کشور ما با کشورهای مسلمان همسایه وجود دارد.

قدرت نشان «حلال» در جذب گردشگران مسلمان

ذوالقدر با اشاره به پتانسیل‌های بالای ایران برای توسعه گردشگری مذهبی در ایران، اظهار کرد: کشور ما دارای اماکن مذهبی متعددی است و فرهنگ اسلامی در کشور ما ریشه‌های عمیقی دارد. همین مولفه‌ها می‌تواند در جذب گردشگران خارجی مسلمان و توسعه گردشگری مذهبی بسیار موثر باشد که ما نباید از این پتانسیل‌ها غافل باشیم.

وی یادآور شد: نبابد احساس شود که فقط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مسئول توسعه گردشگری کشور است، بلکه در این راستا باید نهادهای مختلفی همچون وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، وزارت کار، شهرداری‌ها و بسیاری از سازمان‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند. البته در این بین باید از بخش خصوصی قانونمند و فعال در صنعت گردشگری نیز حمایت شود تا دولت و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر بتوانند به رشد صنعت گردشگری ایران کمک کنند.

1 نظر
  1. محمدرضا بهزاد می گوید

    یکی از کارهای ساده برای توسعه گردشگری حلال، درج لوگوی حلال بر روی محصولات غذایی است که متاسفانه ما همین حداقل رو هم انجام نمیدهیم، چه برسد به سایر موارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.