ترکیه در درمان رقیب ایران نیست (پاسخ به کمپین)

یادداشتی از یعقوب باوی مدیرعامل شرکت ایران تراول طب

طبی که در یونان بوده از ایران به یونان رفته است. اگر ایران و ترکیه را باهم مقایسه کنیم، به‌جرات می‌توان گفت که ترکیه در مقابل درمان ایران نمی‌تواند رقیبی برای ایران باشد؛ چون سطح درمانی ایران از ترکیه بسیار بالاتر است. ایران همچنین در گردشگری طبیعت (منابع سه‌گانه خورشید، دریا و شن) چیزی از ترکیه کم ندارد. اما چرا ترکیه در گردشگری سلامت از ایران و سایر رقبا جلو زده است، به‌گونه‌ای که در این شرایط می‌خواهد تبدیل به قطبی در گردشگری سلامت شود.

ترکیه به‌جای سرمایه‌گذار روی منابع موجود زمینی، گردشگری را هدف قرار داده و با ایجاد زیرساخت‌ها توانست، بازار را به‌دست آورد. اما ما در ایران هنوز معنای واقعی توریسم را خوب درک نکردیم و نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

مطالب مرتبط:

حال پرسش اینجاست، چگونه می‌توانیم سهممان را از ترکیه پس بگیریم؟

پس‌گیری سهممان از ترکیه به چند عامل بستگی دارد که به شرح ذیل است:

  • هر مرکز درمانی که خواهان ورود به گردشگری سلامت است و برای دریافت مجوز IPD اقدام می‌کند، قبل از هرچیزی باید آموزش‌های لازم این صنعت را در بخش‌های مختلف ببیند.
  • همکاری دو وزارتخانه متولی (وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت بهداشت) برای ارائه خدمات بهتر و کارآمد، بیشتر شود.
  • نقش دولت برای به ثمر رسیدن این صنعت بسیار مهم است. درواقع دولت باید دست شرکت‌های تسهیل‌گر را باز نگه داشته و با سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های تسهیل‌گر ورود ارز به کشور را تسهیل کند.
  • دولت از شرکت‌های گردشگری و هتل‌ها در شرایط کنونی مالیات دریافت نکند.
  • دولت به شرکت‌های حمل‌ونقل (مینی‌بوس داران) خدماتی را در این بخش ارائه دهد.
  • دولت با رفع محدودیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران خارجی و دعوت از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری بر گردشگری سلامت ایران، این صنعت را در کشور رونق دهد.
  • باید به مردم به‌خصوص در شهرهای هدف، درخصوص اینکه توریست چه کسی است و برایی چه اهدافی به ایران سفر می‌کند، آموزش‌هایی داده شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.