اهمیت لغو روادید در توسعه صنعت گردشگری ایران

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاثیر لغو روادید در توسعه گردشگری گفت: در شرایطی که سیاست لغو روادید پیگیری شود، این سیاست منطقی می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری ایران منجر شود.

علی اکبر کریمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: حتی اگر این لغو روادیدها به صورت یک طرفه و فقط از سوی ایران اعمال شود، باز هم این سیاست درست می‌تواند به افزایش درآمدزایی صنعت گردشگری ایران بینجامد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم در زمینه لغو روادید، سیاست سهل‌تری را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با کاهش برخی سخت گیری‌ها، دامنه لغو روادید را توسعه ببخشیم و سیاست لغو روادید را برای کشورهای بیشتری اعمال کنیم. تجربه لغو روادید، حتی لغو روادید یکطرفه با برخی کشورهای همسایه نشان داده است که اتباع این کشورها برای سفر به ایران، رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید مجدد بر تاثیر لغو روادید در توسعه گردشگری یادآور شد: البته نباید برای توسعه صنعت گردشگری ایران فقط روی سیاست لغو روادید تکیه کنیم، بلکه باید همزمان با در پی گرفتن سیاست لغو روادید، زیرساخت‌های گردشگری کشور نیز ارتقا پیدا کند، طوری که گردشگر خارجی علاوه بر اینکه برای ورود به کشور با سختگیری مواجه نشود، در داخل کشور هم از امکانات گردشگری مطلوبی بهره ببرد. درواقع، باید سیاست لغو روادید به طور همزمان با سیاست افزایش زیرساخت‌های گردشگری پی گرفته شود تا نتیجه مطلوبی به بار بیاید.

همچنین کریمی با تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری روستایی، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بر ضرورت توسعه گردشگری روستایی تاکید شده و در این راستا، اعتباراتی نیز برای توسعه صنعت گردشگری در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در ایران مدنظر قرار گرفته است. در صورتی که این اعتبارات تخصیص یابد و نگاه کلان‌تری به بحث گردشگری در روستاها وجود داشته باشد، قطعا گردشگری روستایی در کشور متحول می‌شود و گردشگران داخلی و خارجی زیادی به روستاهای کشور، جذب خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.