ارتوپدی و ارولوژی مزیت رقابتی بیمارستان سینا مشهد

یادداشتی از آیدا پهلوانی مسئول IPD بیمارستان سینا مشهد

بیمارستان سینا یک بیمارستان خصوصی و جنرال است که در سال ۱۳۴۷ توسط ۷ پزشک به‌نام در شهر مشهد بنیان‌گذاری شده است. از آنجایی که این بیمارستان جنرال است در تمام حوزه‌های درمانی، بیمار پذیرش شده و به او رسیدگی می‌شود. بیشتر بیماران خارجی این بیمارستان از کشور عراق و افغانستان هستند. هرچند که بسیاری از بیماران افغانستانی در مشهد کارت آمایش دارند و جز بیماران خارجی محسوب نمی‌شوند.

باتوجه به آمار سال ۹۷ بیمارستان سینا، بیشتر بیماران بین‌الملل به‌سبب حضور دکتر قره‌داغی عضو هیئت‌مدیره بیمارستان و از اعضای انجمن ارتوپد ایران، برای انجام انواع جراحی‌های ارتوپدی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند. پس از جراحی‌های ارتوپدی، جراحی و درمان بیماری‌های اورولوژی بیشترین آمار را به‌خود اختصاص داده است. در طول مدت زمانی‌که بیمار در این بیمارستان حضور دارد توسط کادر مجرب تحت نظر است و پس از آن به‌مدت ۱ الی ۴ هفته از طریق واتساپ فالوآپ او انجام می‌شود و اگر بیمار نیازمند امور خاص پزشکی بود با پزشک وی تعاملاتی نیز صورت می‌گیرد.

در مدت فعالیت این بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت با مشکلات بسیاری مواجه شده‌ایم که گاها بعضی از آن‌ها به چشم نمی‌آید. مانند مشکلات فرهنگی و آداب معاشرت بیماران عراقی.

از دیگر مشکلاتی که در این صنعت به‌چشم می‌خورد و به‌فور از آن یاد شده است حضور لیدرهایی است که به‌صورت دلالی در این حوزه فعالیت می‌کنند. حضور پررنگ لیدرها به‌‌سبب کمرنگ بودن فعالیت شرکت‌های تسهیل‌گر است. ما در بیمارستان سینا هر روز با یکی از این شرکت‌ها آشنا می‌شویم و با آن‌ها وارد مذاکره و تعامل می‌شویم، اما فعالیت مثبتی از آن‌ها نمی‌بینیم و شرکت‌‌ها برای بیمارستان بیمار نمی‌فرستند. درواقع شرکت‌های گردشگری سلامت تنها برای ویزا فروشی به‌دنبال قراردادها و تائیدیه‌های بیمارستان هستند. تاکنون از هیچ شرکت تسهیل‌گر درمان پیشنهاد معقول و کمک‌کننده‌ای در حوزه تبلیغات نداشته‌ایم.‌ باتوجه به این موارد بیشتر بیماران خارجی بیمارستان سینا از طریق سایت با ما آشنا شده و به‌صورت آزاد پذیرش می‌شوند.

صنعت گردشگری سلامت ظرفیت بسیار بالایی نیز دارد لیکن باید همه بازیگران این صنعت باهم همدل باشیم و تا بتوانیم از تمام این ظرفیت استفاده کنیم.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

۳ نظرات
  1. سارا جسین زاده اصل می گوید

    برندسازی بیمارستان ها به کمک پزشکان نامدار یک‌شیوه خوب برای مارکتینگ گردشگری سلامت است

  2. رها می گوید

    در سال‌های گذشته بیمارستان رضوی مشهد قطب گردشگری سلامت این شهر بوده است. گزارشی هم از این بیمارستان داشته باشید و اینکه آمارهای مدیکال توریست های مشهد را هم ذکر کنید. همینطور شرکت های مطرح گردشگری پزشکی در این شهر کدام‌ها هستند

    1. افروز کریمی می گوید

      گفت و گو با تمام بیمارستان ها از اهداف مدتورپرس است. تاکنون چند گفت و گو با شرکت های تسهیلگر مشهد در وب سایت منتشر شده که می توانید به آرشیو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.