پتانسیل بالای نقاط مرزی در جذب گردشگر سلامت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت مناطق مرزی در جذب گردشگر سلامت گفت: در صورت احداث مراکز درمانی پیشرفته در نقاط مرزی ایران، این مناطق می توانند تاثیر زیادی در جذب گردشگر سلامت از کشورهای همسایه داشته باشند.

دکتر حیدرعلی عابدی در گفتگو با مدتورپرس افزود: در صورتی که مناطق مرزی ایران، زیرساخت های درمانی استانداردی داشته باشد، بیماران زیادی از کشورهای همسایه راهی ایران می شوند. این اتفاق می تواند کیفیت ارائه خدمات درمانی در مناطق مرزی را هم متحول کند که البته این موضوع به نفع بیماران داخلی هم تمام می شود، زیرا ساکنان مناطق مرزی هم می توانند از خدمات باکیفیت درمانی در این مناطق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: توسعه توریسم درمانی در مناطق مرزی و سایر نقاط کشور به افزایش اشتغال پزشکان و کادر درمان منجر می شود و فرصت های شغلی بیشتری را در کشور ایجاد می کند. البته جدای از پزشکان، بسیاری از افراد دیگر هم از حضور بیماران خارجی در ایران منتفع می شوند و توسعه این صنعت به افزایش اشتغال در جامعه منجر خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه توسعه توریسم درمانی می تواند فرآیند توسعه کشور را شتاب ببخشد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالایی که در صنعت گردشگری سلامت داریم و با توجه به حضور پزشکان مجرب و مراکز درمانی پیشرفته در مناطق مختلف کشور، می توانیم صنعت گردشگری سلامت را بسیار توسعه ببخشیم که این امر مهم به همکاری متولیان حوزه گردشگری سلامت و حمایت از بخش خصوصی مجوزدار و قانونی در این حوزه، ارتباط مستقیم دارد.

وی از کم توجهی به صنعت گردشگری سلامت انتقاد کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین راهکارهای حل مشکلات پیش روی صنعت گردشگری سلامت، تعیین متولی مشخص در این صنعت است. وجود متولی واحد و پاسخگو می تواند مسیر قانونی در گردشگری سلامت را ترسیم کند که این اتفاق در نهایت می تواند به افزایش سرمایه گذاری در گردشگری سلامت، منتهی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.