ارتباط طب سنتی و نوین ایران تخصصی می‌شود

دبیر ستاد اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت:

دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت که با همت شرکت منیر تجهیز امین در شهر آفتاب برپا شده بود، روز جمعه دوم اسفند با تقدیر از فعالان و شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰ شرکت‌کننده شامل فعالان طب سنتی، تولیدکنندگان داروهای گیاهی، سلامتکده‌ها، بیمارستان‌ها، آژانس‌های مسافرتی، انجمن‌های فعال در گردشگری سلامت و نهادهای مرتبط دولتی به مدت چهار روز برپا شده بود.

محمد پناهی دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه در گفت‌وگو با مدتورپرس درباره دستاورهای برگزاری این نمایشگاه گفت: «یکی از ویژگی‌های ارزشمند این نمایشگاه که دومین دوره خود را پشت‌سر گذاشت، تعامل مثبت، هماهنگی و هم‌راستا شدن دو قطب طب ایرانی بود. پیش از این متخصصان و متولیان طب نوین آشنایی چندانی با طب نوین نداشتند و این عدم آگاهی باعث ایجاد سوءتفاهم می‌شد. خوشبختانه با نزدیک شدن این دو حوزه برای توسعه خدمات در توریسم سلامت، ما به یک همگرایی منطقی رسیدیم تا این دو طب در کنار هم قرار گیرند. این نمایشگاه نیز به دنبال باور جدید و تعامل میان کنشگران برگزار شد.»

مطالب مرتبط:

پناهی درباره جایگاه طب نوین و سنتی و اهمیت تعامل این دو دانش اظهار کرد: «در این دو دوره از نمایشگاه، کسانی که در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند، به معنای واقعی با شرکت‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تخصصی آشنا شدند. طب نوین و سنتی ما جایگاه بسیار رفیعی در دنیا دارند و نگینی در حوزه نظام بهداشت و سلامت منطقه هستند.»

او درباره گام‌های بعدی برای تقویت تعاملات بیان کرد: «ما این ظرفیت را ایجاد کردیم که بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی نوین با فعالان طب سنتی و دانش آنان و با آژانس‌های گردشگری سلامت آشنا شدند و ظرفیت‌های یکدیگر را شناختند. با داروهای گیاهی، گیاهان دارویی و ظرفیت‌های ملی این دانش آشنا شدند و به امید خدا پس از این شاهد تخصصی شدن این ارتباطات خواهیم بود.»

پناهی درباره تعاملات و مذاکرات انجام شده در نمایشگاه افزود: «خوشبختانه در این نمایشگاه تعاملات B2B به خوبی شکل گرفت، بسیاری از شرکت‌ها با بیمارستان‌ها نشست علمی داشتند و علاوه بر بازدید عموم علاقه‌مندان، خود مجموعه‌ها با هم آشنا شدند که خروجی آن شکل‌گیری نهادها و کنسرسیوم‌های مختلف خواهد بود که چرخ گردشگری سلامت و اقتصاد را در حوزه سلامت می‌گردانند.»

با اینستاگرام مدتورپرس همراه باشید.

دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن علمی طب سنتی ایران، انجمن علمی طب سوزنی ایران، انجمن هومیوپاتی، انجمن گیاهان دارویی ایران، اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فراورده‌های غذایی ایران، انجمن خدمات بین‌المللی سلامت و هلدینگ سلامت و دارو در روزهای ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در شهر آفتاب برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.