باید زودتر برند گردشگری سلامت‌مان را بسازیم

گفت‌وگو با ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از متولیان گردشگری سلامت است که عملکرد این سازمان تاثیر بسیاری در پیشرفت صنعت گردشگری سلامت کشور دارد. ولی تیموری معاون گردشگری این سازمان می‌گوید این سازمان و بخش خصوصی وابسته به آن درصدد هستند تا تبلیغات بیشتری را در این صنعت برای جذب بیشتر گردشگر سلامت به‌کار بگیرند. با او درباره تبلیغات و برندینگ در گردشگری سلامت و نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در رویداد اکو گفت‌وگو کرده‌ایم.

یکی از مهمترین ارکان اصلی صنعت گردشگری سلامت تبلیغات و برندینگ است، به‌نظر شما برای تبلیغات گردشگری سلامت چه کاری باید صورت گیرد؟

به‌جرات بگویم که تاکنون یک برنامه تخصصی برای تبلیغات گردشگری سلامت و یا حتی یک کمپین تبلیغاتی ویژه‌ای برای این صنعت وجود نداشته است. اما با توجه به توافقی که اخیرا بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت انجام شده است، روند تبلیغات و بازاریابی در کشور در مسیر بهتری قرار خواهد گرفت. با توجه به این توافق‌نامه از این به بعد شورای راهبری که متشکل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت بهداشت، وزارت امورخارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی است فعالیت بیشتری را در امور تبلیغاتی و برندینگ خواهد داشت.

تاکید من به این است که در این حوزه باید هرچه سریع‌تر بازاریابی، اطلاع‌رسانی و نهایتا رسیدن به یک برند در گردشگری سلامت انجام شود. تاکنون به‌صورت پراکنده در برنامه‌هایمان به امور تبلیغاتی و بازاریابی این صنعت پرداخته‌ایم. بخش خصوصی وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مانند آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با محوریت گردشگری سلامت هم تا حدودی حضور داشته‌اند. اما متاسفانه این فعالیت‌ها کافی نبوده و به‌هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست. ما درصدد هستیم تا فعالیت‌های تبلیغاتی این صنعت را گسترش دهیم.

نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری در برگزاری نمایشگاه کنفرانس اکو چیست؟

این نمایشگاه کنفرانس در شورای برنامه‌ریزی اکو مصوب شده است. سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری یکی از دستگاه‌های عضو این شورا است که از برگزاری این رویداد در ایران حمایت کرده است و از همان زمان قرار بر این شد که اتاق بازرگانی اردبیل به‌عنوان نماینده ایران این رویداد را برگزارکند. ما در سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری این نمایشگاه کنفرانس مشارکت‌ داشتیم. ما از سوی سازمان گردشگری دعوت‌نامه‌هایی را به امضای آقای مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان برای وزیران گردشگری کشورهای اکو فرستاده‌ایم و به دنبال آن از طریق سفارتخانه‌های ایران در این کشورها پیگیری‌هایی مبنی بر حضور این افراد در این رویداد انجام داده‌ایم.

همچنین در تمامی جلساتی که در استان اردبیل برای رویداد اکو برگزار شده است نماینده رسمی سازمان حضور داشته و گزارش‌هایی را از این جلسات به سازمان ارائه داده است. به‌طورکلی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری با تمام دستگاه‌های برگزار کننده رویداد اکو همکاری کرده و مشارکت دارد.

با توجه به اینکه مهمانان خارجی بسیاری در نمایشگاه کنفرانس اکو شرکت می‌کنند، آیا سازمان میراث فرهنگی برنامه‌ای برای معرفی مناطق گردشگری ایران به‌خصوص مناطق گردشگری در استان اردبیل را برای آنها دارد؟

به‌طورکلی تمام رویدادها برای ما یک فرصت بزرگ محسوب می‌شود و این نمایشگاه کنفرانس از این قاعده جدا نیست. ما در اداره کل استان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری استانداری اردبیل برنامه‌های ویژه‌ای را ترتیب داده‌ایم. مهمانان خارجی در ساعت‌هایی که در نمایشگاه کنفرانس حضور ندارند برای آشنایی با امکاناتی که در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت اردبیل وجود دارد، بازدید خواهند کرد. همچنین برنامه‌ای ترتیب داده شده است تا آنها را برای بازدید به شهرستان سرعین و بزرگترین آب گرم درمانی کشورمان در این منطقه ببریم. به‌طورکلی ما برنامه‌های ویژه بسیاری را در حوزه گردشگری برای مهمانان خارجی و ایرانی این استان آماده کرده‌ایم تا بتوانیم از این فرصت برای رشد استان اردبیل و گردشگری کشور استفاده کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.