ویراست دوم گزارش جامع مدتورپرس از صنعت مدیکال توریسم جهان منتشر شد

گردشگری سلامت در جهان: بررسی تجربه ۵۰ کشور در صنعت مدیکال توریسم در یک کار پژوهشی دوساله

گردشگری سلامت یا همان Health Tourism یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری است که به‌ویژه در ده سال گذشته مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. صنعتی که از آن به عنوان یکی از درآمدزاترین زیربخش‌های گردشگری یاد می‌شود و اگر کرونا را از روند روبه‌رشد آن در این سال‌ها فاکتور بگیریم می‌توان گفت یکی از بخش‌های به شدت مستعد گردشگری است که احتمالا در دوران بعد از کرونا بزرگ‌تر و مهم‌تر هم خواهد شد.

گردشگری سلامت تقاطع دو صنعت مهم است. جایی که درمان و سلامتی با سفر همراه می‌شود و افراد برای رسیدن به یک حال بهتر یا بهبود از یک بیماری، ترجیح می‌دهند محل زندگی خود را به قصد سفری کوتاه ترک کنند. در این بازار مهم که یکی از ویژگی‌های اصلی آن بین‌المللی بودن آن است زیرساخت‌های درمانی و تندرستی کشورها در خدمت جذب بیشتر توریست‌ها قرار می‌گیرد.

اگرچه اگر به دو دهه پیش برگردیم می‌بینیم که تنها کشورهای معدودی در این صنعت فعال بودند و مقاصد گردشگری سلامت تنها به چند کشور مشخص محدود می‌شد اما در دومین دهه از قرن بیست‌ویکم میلادی و با سرمایه‌گذاری زیادی که کشورهای مختلف روی این صنعت انجام دادند بازیگران آن به شدت متنوع شدند. از ترکیه و ایران و هند گرفته تا برزیل و کوبا؛ از اوکراین و بلغارستان تا آمریکا و آلمان، کشورهای در حال توسعه یا توسعه‌یافته هرکدام تلاش داشته‌اند سهم بازاری از این حوزه بگیرند و گردشگران درمانی و تندرستی بیشتری را جذب شهرهای مختلف خود کنند.

 

 

مدتورپرس در  ۷ سال گذشته به عنوان مرجع اصلی شبکه‌سازی، آموزش‌ و اطلاع‌رسانی گردشگری سلامت و سلامت دیجیتال در ایران تلاش کرده ادبیات این صنعت را با تولید محتوای اصیل و طراحی دوره‌ها و وبینارها و کارگاه‌های مختلف گسترش دهد. برگزاری رویدادها و دورهمی‌های تخصصی، ترویج دانش تخصصی، انتقال تجربه کارآفرینان و چهره‌های کسب‌وکاری گردشگری سلامت و انتقال دانش و تجربه دیگر کشورها در این صنعت از مهم‌ترین اقدامات مدتورپرس در این زمینه بوده است. انتشار کتاب «راه‌اندازی کسب‌وکار گردشگری سلامت»، تولید و انتشار مجلات چاپی مدتورمگ، انتشار مجله هفتگی الکترونیکی مدتور7 و انتشار روزانه اخبار و گزارش‌های این صنعت در دو سایت فارسی و انگلیسی بخشی از این تلاش‌ها بوده است.

 

برای خرید فوری کتاب کلیک کنید

 

گزارش جامع پیش‌رو که یک کار تحقیقی و عمقی است که با تلاش سه‌ساله همکاران مدتورپرس به سرانجام رسیده است. در گزارش «گردشگری سلامت در جهان: بررسی تجربه ۵۰ کشور در صنعت مدیکال توریسم» تلاش شده تا تجربه و ظرفیت‌ها و رقابت کشورهای اصلی صنعت گردشگری سلامت جهان تدوین و گردآوری شود. گزارشی ارزشمند که قطب‌نمایی است برای آن‌ها که می‌خواهند بدانند «دنیای گردشگری سلامت» چه بازیگرانی دارد، هر کدام از این بازیگران در کدام بخش‌های این صنعت برتری دارند و سهم بازار آن‌ها به چه شکل تعریف شده است. ویراست دوم این کتاب باحمایت استارتاپ استدیو سلام منتشر شده است.

 

در این گزارش تجربه ۵۰ کشور دنیا از ۵ قاره مختلف می‌تواند یک مرجع قابل‌اتکا برای ارتقای دانش و تخصص فعالان کسب‌وکاری، دانشجویان رشته‌های مختلف، مدیران آژانس‌های مسافرتی، مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، بنیان‌گذاران استارتاپ‌های گردشگری و درمانی، مدیران شرکت‌های تسهیلگر درمان و… باشد. آن‌هم در صنعتی که حتی منابع انگلیسی‌زبان چندانی درباره فعالیت کشورها و شرکت‌ها و برندهای مطرح آن وجود ندارد تلاش کرده‌ایم با یک کار بلندمدت چندین‌ماهه یک منبع آن هم با رویکرد آماری برای مخاطبان و ذی‌نفعان ایرانی گردآوری کنیم.

 

برای خرید فوری کتاب کلیک کنید

 

امیدواریم که بتوانیم با حمایت برندها و شرکت‌های مطرح ایرانی این صنعت، در ادامه این مسیر امکان تهیه گزارش‌ از بخش‌های دیگر آن را هم داشته باشیم. در این راه نظرات و نقدهای سازنده مخاطبان و فعالان حوزه گردشگری سلامت می‌تواند چراغی برای بهبود عملکرد ما و کم کردن خطاها و کاستی‌های آن باشد.

 

برای ثبت‌تقاضای اسپانسری کتابچه‌ها و گزارش‌های جامع مدتورپرس با ما در تماس باشید

۰۹۳۰۵۹۹۴۲۲۸

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.