گردشگری پزشکی در دبی تا سال ۲۰۲۰ به اوج خود می‌رسد

گردشگری پزشکی در دبی در سالهای گذشته رونق قابل ملاحظه ای داشته است. به گفته یکی از مقامات ارشد بهداشت این قطب گردشگری خاورمیانه، دبی در سال ۲۰۱۶ توانست میزبان بیش از ۳۲۶ هزار بیمار باشد.

به گفته مدیر و سرپرست وزارت بهداشت دبی، درآمد دبی در سال ۲۰۱۶ از گردشگران بین‌المللی که با اهداف پزشکی و سلامت به دبی آمده بودند ۱ میلیارد درهم بود. او در سخنرانی در اولین مجمع گردشگری پزشکی بین‌المللی دبی گفت: دبی با ارتقا خدمات پزشکی و فراهم کردن محیطی شفابخش توانست گردشگری پزشکی در دبی را به پیشرفتی قابل ملاحظه سوق دهد.

به گفته او همسو با چشم انداز رهبران ما، وزارت بهداشت دبی در تلاش برای توسعه یک بخش قوی در زمینه گردشگری پزشکی در دبی است. در سال ۲۰۱۶ دبی شاهد رشد کلی ۹ تا ۱۰ درصدی در تعداد گردشگران پزشکی و سلامت خود بود.

گردشگری پزشکی در دبی
دبی در سال‌های اخیر پتانسیل‌های خود از نظر توریسم درمانی را بسیار افزایش داده است

 

امارات متحده عربی به طور دقیق ۳۲۶ هزار و ۶۴۹ گردشگر بین‌المللی ورودی به دبی داشت که با اهداف پزشکی و سلامتی مسافرت کرده بودند. عواید حاصل از این بیماران که به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد سهم مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

پتانسیل توسعه گردشگری پزشکی در دبی

موقعیت جذاب دبی همراه با در دسترس بودن متخصصان بسیار حاذق در زمینه طبابت و نیز فناوری‌های پیشرفته به این شهر امکان داده است تا پلتفرمی قوی و مطلوب برای ایجاد ظرفیت‌های گردشگری پزشکی برای خود تهیه کند.

دست‌اندرکاران حوزه گردشگری پزشکی در دبی درصدد هستند تا با تأمین ایمنی بیمار، ارائه خدمات سلامتی با کیفیت و تضمین تجربه‌ای مثبت برای بیماران گردشگر، فرایند توسعه بخش گردشگری سلامت در دبی را ارتقا بخشند.

استراتژی گردشگری سلامت در دبی بر مبنای تهیه منشوری از حقوق و مسئولیت‌های بیمار است. بر اساس این منشور، گردشگران پزشکی می‌تواند پیش از رسیدن به دبی برای دریافت خدمات مراقبت پزشکی از حقوق خود مطلع شوند.

گفتنی است گردهمایی گردشگری پزشکی بین‌المللی دبی در ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری برگزار شد.

منبع: Hotelier MiddleEast

نظرات بسته شده است.