آینده روشن گردشگری سلامت در ایتالیا

صنعت روبه رشد گردشگری سلامت در ایتالیا درصدد است بیشترین سود را نصیب خود کند. هرساله هفت میلیون نفر از سراسر جهان به دلایل پزشکی مسافرت می‌کنند که به برگشت مالی ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. ناظران بین‌المللی برآورد می‌کنند که سهم ایتالیا از گردشگری سلامت می‌تواند در این زمینه به درآمد ۴ میلیارد یورویی افزایش یابد.

هرچه از جذابیت ایتالیا تاکنون شنیده‌ایم به دلیل جاذبه‌های این کشور از نظر هنری و زیبایی طبیعی آن برای گردشگران بوده است. با این وجود مقامات درحال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری بیشتر و توسعه گردشگری سلامت در ایتالیا و کسب سود از تعداد روزافزون گردشگرانی هستند که با مقاصد پزشکی مسافرت می‌کنند.

سهم ایتالیا از گردشگری سلامت
ایتالیا می‌خواهد سهم خود از گردشگری پزشکی را به بالای ۴ میلیارد یورو برساند.

به تازگی بیمارستان‌های ایتالیا مهر طلای کیفیت را در رتبه‌بندی بیمارستان‌های اروپا برنده شده‌اند که از سوی کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمان‌های مراقبت سلامت اعطا شده است.

چشم‌اندازهای مثبت برای افزایش سهم ایتالیا از گردشگری سلامت

امروزه، سهم ایتالیا از گردشگری سلامت اروپا ۱۷ درصد است که به ۲ میلیون یورو می‌‍رسد. به‌گفته ناظران بین‌المللی این رقم می‌تواند تا ۴ میلیارد یورو افزایش یابد. مروجان گردشگری سلامت به خوبی آگاه هستند که سهم ایتالیا از گردشگری سلامت پتانسیل بسیار بالایی در مقایسه با وضعیت فعلی دارد. پیمایش‌های اخیر نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از اروپایی‌ها حاضر هستند برای دریافت مراقبت‌های پزشکی به کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا بروند. ایتالیا درمان‌های خود را به طور خاص در حوزه عصب شناسی، جراحی قلب، غده‌شناسی، جراحی چاقی و ارتوپدی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر توازن سهم ایتالیا از گردشگری سلامت تا حدی منفی است. تنها ۵ هزار خارجی هر ساله به دنبال درمان هستند، در حالی که ۲۰۰ هزار بیمار ایتالیایی به خارج می‌روند. ایتالیایی‌ها چندان مشتاق نیستند که به دنبال یک جراحی پیچیده یا درمان خاص به آن سوی کوه‌های آلپ بروند. دلیلش این است که مردم به دنبال قیمت‌های پایین‌تر برای درمان و دیگر خدمات هستند.

پدیده گردشگری سلامت در ایتالیا هم در زمینه جایگاه جهانی این کشور و هم از نظر حمایت از امور مالی عمومی چشم انداز خوبی دارد. این کشور اکنون نیازمند اقدام تدارک دیده شده و هدفمند برای تسهیل رشد این نظام از فعالیت‌های نوآورانه است.

منبع: Tourism Review

نظرات بسته شده است.