هر استان کشور می‌تواند یک قطب تخصصی در گردشگری سلامت باشد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت در استان های کشور خاطرنشان کرد: هر استان کشور می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی که دارد، یک قطب تخصصی در صنعت گردشگری سلامت باشد.

ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی در گفتگو با مدتورپرس افزود: اگرچه هم اکنون در برخی شهرهای کشور مثل تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز، ظرفیت‌های بیشتری برای جذب بیماران خارجی وجود دارد، اما با توسعه زیرساخت‌های درمانی در سایر استان‌های کشور و توجه به قابلیت‌های هر استان و شهرهای مرزی، می‌توانیم قطب‌های تخصصی برای جذب بیمار خارجی را در همه استان‌های کشور ایجاد کنیم.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمدزایی در صنعت گردشگری سلامت در جهان حاصل می‌شود که سهم پایین ایران از این درآمدهای کلان، تناسبی با ظرفیت‌های بزرگ ایران در عرصه سلامت ندارد.

 وی با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت واحد و پاسخگو در صنعت گردشگری سلامت یادآور شد: سفارت‌خانه‌های ایران در سایر کشورها نیز می‌توانند در مسیر توسعه گردشگری سلامت، بسیار تاثیرگذار و یاری‌رسان باشند که باید از این ظرفیت هم بهره ببریم. به طور کلی، مدیریت درست و علمی در این صنعت و بهره‌گیری از تجارب موفق در این حوزه موجب می‌شود که بتوانیم از داشته‌هایمان در صنعت گردشگری سلامت، بهره ببریم.

این نماینده مجلس با اشاره به قدمت بالای ایران در طب سنتی، خاطرنشان کرد: طب سنتی ایران با قدمتی تاریخی، مکمل طب رایج در کشور است، اما ظرفیت‌های این طب، مغفول مانده است و نتوانسته‌ایم در مسیر گسترش و نفوذ این طب کارآمد در جامعه، گام‌های موثری برداریم. توجه به طب سنتی و احیای آن می‎تواند علاوه بر ارتقای سلامت شهروندان ایرانی، در مسیر جذب بیماران خارجی نیز بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی بیمارستان‌های ویژه گردشگران سلامت نیز می‌تواند در جذب بیماران خارجی، اثر چشمگیری داشته باشد. همچنین تجهیز زیرساخت‌های درمانی و راه‌اندازی مراکز اقامتی مجهز هم موجب خواهد شد که گردشگران بیشتری برای درمان به ایران سفر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.