صنعت گردشگری در خرمشهر احیا می‌شود

احیای صنعت گردشگری در خرمشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر از برگزاری تور گردشگری آبی در خرمشهر با همکاری بخش خصوصی برای احیای صنعت گردشگری در خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، سجاد پاک گوهر اظهار کرد: با هدف توسعه فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آبی منطقه، همگانی کردن استفاده از این پتانسیل و نیز حمایت اشتغال موجود در این حوزه، با هماهنگی بخش خصوصی و حضور تعدادی از مسئولان، مدیران ادارات و نیز علاقه مندان تور گردشگری آبی به صورت رایگان در خرمشهر برگزار شد.

وی، این تور را مقدمه ورود جدی بخش خصوصی در حوزه گردشگری آبی درون منطقه ای دانست و به مهر یادآور شد: با ورود بخش خصوصی که حاصل همکاری میان یک لنج دار مبتکر که لنج خود را به یک لنج گردشگری تغییر کاربری داده است و یک شرکت گردشگری است، قرار است از این به بعد گشت‌های دریایی به صورت روزانه از ساعت ۱۹ در خرمشهر برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در ادامه بر اینکه ظرفیت گردشگری آبی منطقه آزاد اروند در طول سال‌های گذشته مغفول مانده بود، تاکید کرد و گفت: رودخانه پر آب موجود در محدوده منطقه آزاد اروند از جمله کارون، اروند، بهمنشیر و شاخه‌های منشعب از آن را می‌توان مهم‌ترین ظرفیت گردشگری موجود در منطقه دانست که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: از این ظرفیت طبیعی موجود به جز در فصول پایانی سال و ایام نوروز استفاده چندانی نشده است و این در حالی است که در حال حاضر حدود ۸۰ لنج، هشت شاتل دریایی و حدود ۸۵ قایق در آب‌های منطقه آزاد اروند وجود دارد.

پاک گوهر، ظرفیت اشتغال زایی در منطقه آزاد اروند در پی استفاده از ظرفیت گردشگری آبی را بیش از ۳۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای هر شناور گردشگری دانست و توضیح داد: یکی از موضوعات مهم در بحث گردشگری آبی، اشتغال ایجاد شده در این حوزه است و به طور تقریبی می توان اینگونه برآورد کرد که با حرکت هر لنج گردشگری برای تعداد هشت تا ۱۲ نفر اشتغال مستقیم و برای حدود ۲۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود .

وی افزود: با توجه به وجود تعدادی زیادی لنج و دیگر ابزار گردشگری آبی، درصورت تقویت این صنعت در منطقه آزاد اروند می‌تواند اشتغال چشم گیری در این حوزه ایجاد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در پایان این نکته را نیز یادآور شد که ظرفیت اشتغال رودخانه‌ها مختص لنج‌ها و قایق‌ها نیست و ایجاد اسکله‌های ماهیگیری، رستوران‌های دریایی و نیز توسعه ورزش‌های ساحلی از دیگر پتانسیل‌های مهم در این منطقه است.

نظرات بسته شده است.