تسریع در صدور مجوزهای کسب‌وکار سلامت دیجیتال

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت، این وزارتخانه متعهد شده تا نسبت به روند تسهیل صدور مجوزهای مورد نیاز برای کسب و کارهای سلامت دیجیتال اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران،‌ در راستای بند ۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی و تدوین برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان،‌ توسعه توانمندی‌های فناورانه کسب و کارهای سلامت دیجیتال و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه کسب و کارهای سلامت دیجیتال به امضا رسید.

ارتقای بنیه فناورانه و توانمندی‌های تولید در کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات و خدمات سلامت دیجیتال و حمایت هدفمند از تجاری‌سازی محصولات و خدمات سلامت دیجیتال با رویکرد افزایش رقابت‌پذیری کسب و کارها از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

در این تفاهم‌نامه، معاونت علمی موظف است نسبت به شبکه‌سازی و فراهم کردن تعامل کسب و کارهای سلامت دیجیتال با جلب حمایت صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌ها و حمایت از عرضه انواع خدمات کارگزاری و شتاب‌دهی نوآوری در حوزه سلامت و همچنین تسهیل فرآیند اخذ تاییدیه دانش‌بنیان و خلاق و سایر مجوزهای مورد نیاز کسب و کارهای سلامت دیجیتال اقدام کند.

در عین حال وزارت بهداشت نیز علاوه بر آنکه تعهد کرده که در زمینه حمایت از انواع خدمات کارگزاری،‌ رشد و شتاب‌دهی در زمینه سلامت دیجیتال در مراکز رشد اقدام کند، متعهد شده است که نسبت به حمایت مادی و معنوی از همکاری‌ کسب و کارهای سلامت دیجیتال با شرکت‌های فعال در حوزه سلامت اقدام کند.

تدوین، تصویب و ابلاغ استانداردها و مجوزهای مورد نیاز برای عرضه محصولات و خدمات سلامت دیجیتال، تسهیل روند صدور مجوزهای مورد نیاز برای کسب و کارهای سلامت دیجیتال، توسعه بازار داخلی و معرفی فرصت‌های نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال و ترویج و معرفی کسب و کارها، محصولات و خدمات موفق سلامت دیجیتال از دیگر تعهدات وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

نظرات بسته شده است.