کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت با استفاده از شبکه Robomed

وقتی از حضور و کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت و توریسم درمانی صحبت می‌کنیم منظور یک شبکه پزشکی با محوریت بیمار است که در آن افراد می‌توانند داده‌های مربوط به مراقبت‌های پزشکی خودشان را از طریق یک رکورد اطلاعات پزشکی خود در موبایل به صورت الکترونیکی مدیریت و کنترل کنند. چنین شبکه‌ای به پزشکان اجازه می‌دهد که در صورت نیاز به داده‌ها دسترسی داشته باشند.

شبکه روبومد چیست و چه می‌کند؟

Robomed Network به عنوان یک پلتفرم دیجیتال و جهانی که مراقبت‌های پزشکی را در اکوسیستم دیجیتال به بیماران عرضه می‌کند به تازگی راه حلی معرفی کرده است که به صنعت پزشکی امکان می‌دهد روش‌های قدیمی و مرسوم مدیریت فرایندهای مراقبت‌های پزشکی را کنار گذاشته و از شیوه‌های جدیدی استفاده کنند که برای بالا بردن کارآمدی، تأثیر و شفافیت طراحی شده‌اند. این اتفاق با حذف فرایندهای بدون ارزش افزوده و خطاهای بالینی میسر می‌شود. در این فرایند فناوری بلاکچین نقش مهمی دارد.

منظور از شبکه روبومد این است که بیماران سراسر جهان به مراقبت‌های پزشکی مقرون به صرفه، با کیفیت و بدون مداخله بوروکراسی دسترسی داشته باشند. آنچه تمام این شرایط را ایجاد می‌کند یک شبکه پزشکی است که به وسیله فناوری بلاکچین مدیریت می‌شود. این فناوری طراحی می‌شود تا مؤثرترین روال‌های پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهد. درواقع روبومد به عنوان یک حلقه اتصال میان تأمین کنندگان خدمات بهداشتی و بیماران عمل می‌کند. همگی آنها نیز به قرارداد هوشمندی مرتبط هستند که در بالای پلتفرم اتریوم ایجاد شده است. اتریوم یک پلتفرم عمومی متن باز، مبتنی بر بلاکچین و با رایانش توزیع شده است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند است.

کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت

سخنرانی فیلیپ میرونویچ از بنیانگذاران روبومد در کنفرانس فوربس در مورد کاربرد فناوری بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان

فیلیپ میرنویچ از هم بنیانگذاران روبومد نتورک در مورد کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت می‌گوید «فناوری بلاکچین روبومد با این هدف طراحی شده است که به طور مستمر ظرفیت موجود برای ثبت سوابق پزشکی، ردیابی تراکنش‌ها و جمع آوری پایگاه داده‌ای متنوع از دانش پزشکی را گسترش دهد. همچنین می‌خواهد مسیرهای بالیتی را که برای درمان گستره بزرگی از موارد پزشکی به کار می‌روند افزایش دهد.

روبومد در مسکو مستقر است و با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلار راه‌اندازی شد. اکنون ۲۳ کلینیک در جهان متعهد به استفاده از پلتفرم روبومد هستند و این آمار در آینده افزایش خواهد داشت.

کاربرد بلاکچین در گردشگری سلامت برای بیماران

بیماران از طریق نسخه موبایلی روبومد یا نسخه وب روبومد با روبومد نتورک ارتباط برقرار می‌کنند. فناوری قرارداد هوشمند در بلاکچین سیستمی منفرد از هماهنگی‌ها را با نتایج بالینی ایجاد می‌کند. این یکی از اولین استفاده‌های مراقبت‌های پزشکی از پلتفرم بلاک‌چین اتریوم است. در این صورت پزشکی از راه دور برای گردشگران هم تسهیل می‌شود.

این سیستم به ایجاد قیمتی بر مبنای بازار میان پزشک و بیمار کمک می‌کند؛ زیرا قرارداد هوشمند به مثابه نقطه عطفی برای تشخیص بیماری و درمان عمل می‌کند. یعنی بیمار، پول را به صورت نقدی یا کارت اعتباری در داخل سیستم روبومد قرار می‌دهد و آن پول در یک کیف پول مجازی آنجا قرار می‌گیرد. وقتی پزشک نیز قرارداد را بررسی می‌کند مقداری پول به این شیوه آزاد می‌شود.

این سیستم علاوه بر این‌ها به بیماران اجازه می‌دهد تا علائم بیماری فهرست کنند، مسائل احتمالی پزشکی را مطرح کنند و سپس آنها را با پزشکان متخصص در این حوزه در میان بگذارند.

منبع: International Medical travel Journal

نظرات بسته شده است.