ژاپن اولین مقصد گردشگری پزشکی چینی‌ها

روزنامه تایمز ژاپن طی گزارشی اعلام کرد سهم بالایی از بیماران چینی برای درمان به کشور ژاپن سفر می‌کنند.

به گزارش مدتورپرس،؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، روند ورود گردشگران پزشکی چینی به سرزمین آفتاب طی سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۳ برابر شده است. به این ترتیب که در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۷۰ ویزای پزشکی برای چینی‌ها صادر شده درحالی که سال گذشته میلادی ۱۶۵۰ ویزای پزشکی جهت ورود گردشگران چینی به ژاپن صادر شده است.

در این مقاله قید شده است تعداد واقعی گردشگران پزشکی چینی که در ژاپن خدمات مورد نیازشان را دریافت کرده‌اند از این رقم بالاتر است؛ زیرا گردشگران ثانویه در آمار بالا لحاظ نشده‌اند و تنها بیمارانی که مستقیما ویزای پزشکی دریافت کرده‌اند درآمار قید شده است.

این تفاوت به دلیل نوع متفاوت ویزای پزشکی و توریستی است چون برای اقامت بالاتر از سه ماه جهت دریافت خدمات درمانی صرفا متقاضیان باید ویزای پزشکی دریافت کنند و نمی‌توانند با ویزای توریستی برای این خدمات در ژاپن اقامت داشته باشند.

مطالب مرتبط:

میتسو ناکادا یکی از مدیران کلینیک جیوگائوکا، یکی از کلینیک‌های بین المللی ژاپن در توکیو درباره رشد ورود گردشگران پزشکی چینی به ژاپن می‌گوید: «در سال ۲۰۱۰ میلادی کلینیک ما به سختی می‌توانست پذیرای گردشگران خارجی بخصوص چینی‌ها باشد اما طی سال گذشته بدون بازاریابی خاص یا صرف هزینه‌های عمده فقط از چین به ۱۲۰۰ بیمار خدمات ارائه شده است.»

ناکادا درباره آینده جذب گردشگران پزشکی ژاپن نیز می‌گوید: «برگزاری مسابقات ۲۰۲۰ در این کشور قطعا می‌تواند نزدیک به ۴۰ میلیون گردشگر به سرزمین آفتاب هدیه دهد و با توجه به سهم بالای گردشگران پزشکی ثانویه برآورد می‌کنیم ۴ درصد از آنها به عنوان گردشگر پزشکی، سلامت و تندرستی معرفی شوند.»

به گفته وی بیشترین سهم بیماران چینی که از خدمات درمانی ژاپن استفاده کرده‌اند در گروه سرطان، دندان‌پزشکی، جراحی‌های زیبایی و خدمات لاغری قرار گرفته‌اند که اصلی‌ترین گروه مربوط به بیماران سرطانی برای دریافت خدمات شیمی‌درمانی و انواع تست‌های سرطانی بوده‌اند.

گردشگری سلامت در ژاپناین درحالی است که با توجه به رشد قابل توجه ورود گردشگران پزشکی خارجی به کشور ژاپن ظاهرا مسئولان وزارت بهداشت و همچنین نهادهای گردشگری تصمیم ‌گرفته‌اند برای استفاده بهینه از رشد قابل توجه ورود گردشگران عمومی طی بازی‌های ۲۰۲۰ میلادی به این کشور امتیازاتی برای گردشگران پزشکی درنظر بگیرند که بتوانند روند روبه رشد ورود گردشگران این بخش را همچنان در کشور داشته باشند.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور اصلی‌ترین سیاست‌گذاری ژاپن برای رشد ورود گردشگران پزشکی مربوط به ارائه خدمات بیمه‌ای و همچنین یارانه‌هایی برای خارجی‌ها در مراکز خدمات درمانی ژاپن است. به این دلیل که فعلا گردشگران پزشکی خارجی در ژاپن باید تمامی هزینه‌های درمان را بپردازند.

به اعتقاد مقامات ژاپن درصورت اجرایی شدن چنین سیاستی روند ورود گردشگران پزشکی به خاک ژاپن یکباره جهشی دوبرابری را تجربه می‌کند که عمدتا از کشورهای جنوب شرق آسیا و اروپا خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.