چطور کارشناس تور گردشگری سلامت شوید؟

اگر می‌خواهید وارد بازار و صنعت مدیکال توریسم شوید این مطلب را بخوانید

اگر شما در بخشی از کسب و کارهای مرتبط با گردشگری مشغول بکار هستید، بدون تردید بارها شنیده‌اید که دهه حاضر در اختیار  صنعت گردشگری سلامت و زیرشاخه‌های آن قرار دارد و فرصت‌های بیشماری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش مدتورپرس، پس بدون تردید بارها به این نکته فکر کرده‌اید که چطور کارشناس تور گردشگری سلامت شوید و از این فرصت‌ها به نفع رونق کسب‌وکار خودتان استفاده کنید و سهم بیشتری از این کیک برای خودتان بردارید؟ در این میان قطعا برخی مواقع هم بطور کلی از این فکر پشیمان شده‌اید چون احساس می‌کنید امکاناتی برای حضور در این بازار ندارید و به قول معروف هنوز زود است که وارد بازار شوید. اما نگران نباشید در این متن قصد داریم شما را با چهار شیوه برای تبدیل شدن به یک کارشناس تور گردشگری سلامت تبدیل کنیم تا بتوانید کسب و کار خودتان را در این بخش پرسود از گردشگری نیز توسعه دهید. شیوه‌هایی که البته تنها قدم‌های اولیه محسوب می‌شوند و تا تبدیل شدن به یک کارشناس تور گردشگری سلامت حرفه‌ای باید قدم‌های زیادی را بردارید.

مرحله ۱: واقعا کارشناس تور گردشگری سلامت باشید

در این مرحله باید خودتان به ترجمه‌ای دقیق از گردشگری سلامت در ایران رسیده باشید، تا بتوانید به متقاضیان سفرهای سلامتی و تندرستی هم اطلاعات درست و صحیحی ارایه کنید. به این منظور بد نیست تکه کاغذی بردارید و به این سئوال‌ها پاسخ دهید. گردشگری سلامت و تندرستی یعنی چه؟ آیا می‌دانید گردشگری تندرستی فقط استفاده از آبگرم طبیعی نیست؟ درباره خدمات درمانی مورد نظر گردشگران داخلی یا خارجی چه می‌دانید؟ مهمترین بخش از جذب گردشگران سلامتی و تندرستی چیست؟

پس هنوز زود است که خودتان را کارشناس تورهای گردشگری تندرستی یا سلامت معرفی کنید و برای اینکه به پاسخ سئوال‌های یاد شده برسید لازم است در میان دنیای صفر و یکی امروز جستجو کنید و برای تک تک سئوال‌ها پاسخ مناسب بیابید، هرچند توصیه می‌کنیم از دوره‌های آنلاین مرتبط هم استفاده کنید و در نهایت با حضور در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط هم خودتان را با اطلاعات و نیازهای روز گردشگران آشنا کنید، هرچند بد نیست از یکی دو موسسه ارایه دهنده خدمات گردشگری سلامت و تندرستی را هم بازدید کنید و درباره نقاط قوت و ضعف آنها خودتان یادداشت برداری کنید تا یک مرحله به کارشناسی در این بخش از گردشگری نزدیک شده باشید.

مرحله ۲: باور کنید که می‌خواهید کارشناس تور گردشگری سلامت باشید

خوب حالا شما اطلاعات اولیه، دوره‌های مقدماتی یا بازدیدهایی در این زمینه داشته‌اید و قطعا نسبت به گذشته اطلاعات بیشتری به دست آورده‌اید. در این بخش بهتر است با خودتان صادق باشید و بپرسید آیا واقعا من می‌توانم کارشناس تور گردشگری سلامت یا تندرستی باشم؟ آیا اطلاعات کافی درباره انواع شرکت‌های مرتبط یا ارایه دهنده خدمات موردنظر را دارم؟ گواهی‌نامه‌های لازم را دریافت کرده‌ام؟ فهرست شرکت‌های معتبر در این بخش را به دست آورده‌ام؟

پاس این سئوال‌ها، تعیین کننده آینده شغلی شما خواهد بود پس ببینید آیا واقعا در این بخش یعنی تور گردشگری سلامت کارشناس هستید یا خیر؟ رسیدن به نتیجه در واقع اصلی‌ترین نیازی است که شما در این راه دارید، چون قبل از مسافران و متقاضیان گردشگری تندرستی یا سلامت که باید متقاعدشان کنید تا از بسته‌های ارایه شده توسط شرکت شما خریداری کنند باید خودتان را قانع کرده باشید که شما بهترین کارشناس تور گردشگری سلامت در منطقه هستید. فقط فراموش نکنید که واقع‌بینانه در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

در صنعت گردشگری سلامت و تندرستی اصلی‌ترین نکته برند معتبر است به این دلیل که متقاضیان با اعتبار یک برند شناخته‌شده حاضر هستند سلامت و تندرستی خودشان را در اختیار یک نماینده فروش تورهای گردشگری سلامت یا تندرستی قرار دهند. به همین دلیل است که ابتدا باید خودتان را درست معرفی کنید و تصویر دقیقی از خودتان در ذهن مخاطبان ارائه کنید تا پس آن بتوانید قرارداد و خودکار را مقابل متقاضی جهت امضاء بگذارید.

مرحله ۳: به یک متخصص سفر سلامت احترام بگذارید

خوب حالا وارد مرحله یا همان گام سوم شده‌ایم و شما به این باور رسیدید که یک کارشناس تور گردشگری سلامت هستید، پس بیایید به این کارشناس احترام گذاشته و آن را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم. کافی نیست که شما خودتان را در محافل یا هنگام ورود گردشگران، کارشناس گردشگری تندرستی یا سلامت معرفی کنید بلکه باید برای خودتان برندسازی کنید و نام تجاری مناسبی با آنچه قرار است انجام دهید در کنار شما باشد. به عبارتی بهترین کار این است که به عنوان یکی از کارشناسان یک شرکت معتبری گردشگری سلامت فعالیت خود را شروع کنید.

در صنعت گردشگری سلامت و تندرستی اصلی‌ترین نکته برند معتبر است به این دلیل که متقاضیان با اعتبار یک برند شناخته‌شده حاضر هستند سلامت و تندرستی خودشان را در اختیار یک نماینده فروش تورهای گردشگری سلامت یا تندرستی قرار دهند. به همین دلیل است که ابتدا باید خودتان را درست معرفی کنید و تصویر دقیقی از خودتان در ذهن مخاطبان ارائه کنید تا پس آن بتوانید قرارداد و خودکار را مقابل متقاضی جهت امضاء بگذارید.

مرحله ۴: حفظ نام تجاری نقطه شروع کسب و کار است

با استفاده از ۳ مرحله گذشته شما وارد بازار بسیار گسترده و سودآور صنعت گردشگری سلامت و تندرستی شده‌اید که براساس آخرین گزارش‌ها نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سالانه به خود دیده است. پس حالا که وارد چنین جریانی شده‌اید اگر می‌خواهید در این بازار ماندگار باشید باید برند و نام تجاری خودتان را حفظ کنید و اینکار تنها با ابتکار عمل و داشتن خلاقیت در کنار صداقت انجام‌پذیر است، به این دلیل که در این بازار پررونق رقبای زیادی خواهید داشت که همه در تلاش هستند حریفان خودشان را حذف کنند تا سهم بالاتری از این رقم به دست آورند. برگ برنده شما در حفظ نام تجاری یعنی بقاء کسب و کارتان این است که علاوه بر بروز بودن اطلاعات همیشه پاسخ یا راهکاری برای خواسته‌های آینده متقاضیان خود در هر رده از اجتماع و هر توان مالی و سنی داشته باشید.

مترجم: شیدا رمزی

نظرات بسته شده است.