افتتاح بزرگترین پروژه گردشگری پزشکی در غرب آفریقا

هفته گذشته نشریه CleanLeap طی مقاله‌ای نوشت بزرگترین مرکز مراقبت‌های بهداشتی غرب آفریقا در کشور غنا با نام «اکو» آغاز بکار کرد. این مرکز با هدف رشد و گسترش گردشگری پزشکی منطقه ساخته شده است.

به گزارش مدتورپرس؛ خبرگزاری گردشگری پزشکی ایران، این پروژه که نزدیک به ۱۲۰۰ مربع وسعت دارد اگرچه برای ارتقاء سطح ارائه خدمات پزشکی در کشور غنا احداث شده است؛ اما دراصل با توجه به اهداف توسعه‌ای کشور یاد شده برای گردشگری پزشکی ساخته شده و قرار است در فازهای بعدی متناسب با ظرفیت‌های موجود توسعه یابد چون زمین درنظر گرفته شده برای پروژه یاد شده ۴۰ هکتار است.

به گفته مسئولان بهداشت دولت غنا این پروژه که با سرمایه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون دلار در مساحت کلی ۴۰ هکتار طراحی شده است در واقع پروژه «دهکده سلامتی» نام دارد. به این دلیل که اطراف مرکز درمانی یاد شده هتل، SPA، فرودگاه هلیکوپتر، داروخانه و سایر مراکز ارائه خدمات بهداشتی و گردشگری به متقاضیان نیز احداث شده است.

کشور غنادر این زمینه مسئولان پروژه برآورد کرده‌اند با تکمیل تمامی فازهای پروژه، نزدیک به ۵ هزار فرصت شغلی در کشور غنا ایجاد خواهد شد که می‌تواند سالانه نزدیک به ۱۵ هزار بیمار و متقاضی دریافت خدمات درمانی را پذیرایی کند.

به گفته یکی از مقامات مسئول در کشور غنا، اهداف اولیه برای احداث این پروژه میزان هزینه کرد کشورهای اطراف برای اعزام بیمارانشان به سایر کشورهای جهان بوده است. به عنوان مثال برآوردها حکایت از این دارد که نیجریه سالانه رقمی معادل ۲٫۵ میلیون دلار در این زمینه هزینه می‌کند که می‌تواند امتیاز خوبی برای مرکز یاد شده باشد.

برآوردهای اقتصادی برای میزان درآمد مرکز درمانی «اکو» اینگونه است که تقریبا رقمی معادل ۱ میلیون دلار برای اقتصاد غنا درآمد ایجاد خواهد شد و درصورت تکمیل کل پروژه این رقم بعد از سه سال یاد شده تقریبا سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.