هوش مصنوعی بهداشت و درمان دبی را متحول می‌کند

استارتاپی که با کمک سوابق بیماران راه‌کارهای اجرایی می‌دهد

استفاده از هوش مصنوعی در اقتصاد امروز امری غیرقابل انکار و یکی از الزامات توسعه همگام با سایر کشورهای توسعه یافته است. به همین دلیل اغلب شرکت‌های نوپا با استفاده از این فناوری‌ نوین در تلاش هستند سهم بیشتری را برای خود در اقتصاد جهانی ایجاد کنند.

گردشگری سلامت یا به‌طورکلی بازار بهداشت درمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی چندسال اخیر روند ورود و استفاده هوش مصنوعی در این بخش جدی شده است و دستیاران هوشمند پزشکان وارد اتاق عمل شده‌اند.

به گفته برخی از کارشناسان اگرچه این روند یعنی استفاده از هوش مصنوعی در ابتدای راه قرار دارد اما برطرف کردن بسیاری از دغدغه‌های فعلی خانواده‌ها مثل تعیین وقت یا مشاوره‌های اولیه را شامل می‌شود.

مظالب مرتبط:

اهمیت این روند زمانی مشخص می‌شود که پزشک مورد نظر یا در تعطیلات است یا اینکه مشغول ارائه مقاله در کنفرانسی تخصصی خارج از کشور است یا اینکه اصولا بیماران برای دریافت خدمات درمانی مورد نظرشان خارج از زادگاهشان به دنبال یافتن بهترین گزینه هستند.

این مهم باعث شده تا مسئولان بهداشت و درمان دبی به فکر استفاده از امتیاز هوش مصنوعی در این بخش از خدمات باشند و برای ایجاد تحول در ارائه اینگونه خدمات برنامه‌ریزی کنند.

برهمین اساس یک شرکت فعال در زمینه فناوری‌های نوین و هوش‌مصنوعی با نام Dimension14 که در دبی مستقر است برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در به‌کارگیری هوش‌مصنوعی بخش بهداشت و درمان دبی ، مامور شده تا این روند را آغاز کند.

ملدا اگینز، یکی مدیران شرکت یاد شده معتقد است می‌توان با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی راه‌حل مناسبی برای این موضوع به‌کار گرفت و بسیاری از مشکلات فعلی را برطرف کرد.

برهمین اساس قرار است با استفاده از هوش مصنوعی درگاه و شرایطی فراهم شود تا بیماران بتوانند نیازها و سوابق درمان یا بیماری خود را در آن ثبت کنند. در این میان سیستم هم با استفاده از هوش مصنوعی میان گزینه‌های موجود جست‌وجو کند و بهترین و مناسب‌ترین گزینه را معرفی کند.

البته کار به این شرایط خاتمه نمی‌یابد چون سیستم با دریافت تایید بیماران به صورت امضا دیجیتالی اقدام به رزرو وقت ملاقات یا حتی انجام مراحل درمانی مورد نظر در مرکز درمانی تایید شده خواهد کرد.

با اینستاگرام مدتورپرس همراه باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.