هر دم از این باغ بری می‌رسد!

معضل گرفتن سیم‌کارت برای گردشگران ورودی به کشور هم به مشکلات قبلی اضافه شد

یکی از مهم‌ترین و اولین نیازهای گردشگران در هنگام ورود به کشور، تهیه سیم‌کارت موبایل است. نداشتن سیم‌کارت به منزله کور و کر بودن گردشگر است. فرایند تهیه سیم‌کارت در کشورهای دیگر به طور معمول این‌گونه است که گردشگران در هنگام ورود به فرودگاه مقصد، به باجه‌های مشخصی مراجعه می‌کنند.

در ایران نیز تا پیش از شیوع کرونا گردشگران با مراجعه به کیوسکهای ایرانسل یا همراه اول در فرودگاه و نشان دادن پاسپورت خود می‌توانستند سیم‌کارت اعتباری دریافت کنند و در مدت زمان اقامت خود در ایران از آن به‌راحتی استفاده کند. اولین مانع جدی در این فرایند را اجرای طرح رجیستری ایجاد کرده است. گردشگرانی که ویزای دوماهه و سه‌ماهه دارند، نمی‌توانند بعد از ماه اول از تلفن همراه خود استفاده کنند. راه‌حل این مشکل گویا پرداخت عوارض تلفن همراه است که اکثر گردشگران زیر بار آن نمی‌روند. جالب‌تر این است که برای پرداخت عوارض تلفن همراه باید حداکثر یک ماه از ورود گردشگر به داخل کشور گذشته باشد. از آن‌سو اما وقتی این یک ماه تمام شود، عملا دیگر تلفن همراه قابل استفاده نخواهد بود.

اخیرا اما گردشگران اصلا امکان تهیه سیم‌کارت در فرودگاه را هم ندارند. بر اساس شنیده‌ها به گردشگران هنگام مراجعه به کیوسک‌های هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول گفته می‌شود که باید دو هفته از حضورشان در ایران گذشته باشد تا امکان خرید سیم‌کارت را داشته باشند. در این شرایط گردشگری که تنها و سرگردان در فرودگاه به فکر راه چاره است، به دام دلال‌ها و واسطه‌ها می‌افتد یا سیم‌کارت‌ها را از بازار سیاه خریداری می‌کند که آن هم بعد از چند روز از کار می‌افتد.
به‌راستی باید از خودمان بپرسیم آیا گردشگری که یک فرایند دو سه دقیقه‌ای باعث شده چندین روز از وقت و انرژی و توان خود را از دست دهد، مجددا حاضر خواهد شد به ایران سفر کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.