جای خالی دفاتر نمایندگی در کشورهای هدف گردشگری سلامت

وجود دفاتر نمایندگی در کشورهای هدف صنعت گردشگری سلامت می‌تواند این صنعت سودآور را در ایران احیا کند و به جذب گسترده بیماران خارجی منجر شود 

با وجود اعمال تحریم‌ها و تبلیغات منفی که علیه صنعت گردشگری ایران انجام می‌شود، نیاز ضروری وجود دارد که تصویر درستی از ایران را برای گردشگران سلامت ترسیم کنیم. وجود دفاتر نمایندگی در کشورهای هدف گردشگری سلامت می‌تواند تا حد زیادی این هدف را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، تبلیغات موثر و علمی در رسانه‌های مختلف جهانی و حضور در شبکه‌های تلویزیونی پربیننده در سطح جهان می‌تواند توانایی‌های صنعت گردشگری سلامت ایران را به بیماران خارجی معرفی کند.

جدای از ضرورت جدی گرفتن این تبلیغات موثر، نیاز است که وجود نمایندگی در کشورهای هدف گردشگری سلامت برای نمایش تصویری واقعی از ایران را نیز جدی بگیریم.

این نمایندگی‌های استقرار یافته در کشورهای هدف گردشگری سلامت می‌تواند ارتباط رودررو و مستقیمی را با گردشگران سلامت برقرار کند و تاثیری فراتر از تبلیغات تلویزیونی بر جای بگذارد.

اهمیت حضور میدانی در کشورهای هدف گردشگری سلامت

باید حق داد که با وجود سم‌پاشی های رسانه‌ای که علیه صنعت گردشگری ایران انجام می‌شود، تصویری مخوف یا توسعه نیافته از ایران در ذهن برخی گردشگران خارجی وجود داشته باشد که همین پیش فرض غلط می‌تواند همه زیرشاخه‌های صنعت گردشگری ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

حال در نظر بگیرید اگر تولیت نظام سلامت با همکاری بخش خصوصی قانونمند و متخصص در صنعت گردشگری سلامت بتوانند در کشورهای همسایه یا سایر کشورهای توسعه یافته، دفاتر نمایندگی دایر کرده و توانایی‌های صنعت گردشگری سلامت ایران را به بیماران خارجی معرفی کنند، قطعا آمار ورود گردشگران سلامت به ایران، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ولی‌الله نانواکناری، عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس هم با اشاره به تبلیغات منفی که علیه گردشگری ایران انجام می‌شود، به مدتورپرس یادآور می‌شود: کشور ما از منظر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در زمره ۱۰ کشور نخست دنیا است، اما میزان جذب گردشگر با پتانسیل‌های ایران در این عرصه، همخوانی ندارد. البته تبلیغات منفی که علیه ایران انجام می‌شود نیز در کاهش جذب گردشگر خارجی موثر است، اما ما نباید در این مسیر، انفعالی عمل کنیم.

این نماینده مجلس تاکید دارد: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود که اقدامات فعالانه‌ای برای خنثی کردن این تبلیغات منفی انجام دهند و با تبلیغات جهانی موثر و حضور فعال و میدانی در کشورهای هدف گردشگری، زمینه را برای ورود گسترده گردشگران خارجی به کشور فراهم کنند.

به گفته این نماینده مجلس، باید موضوع وجود امنیت بالا در ایران را نیز برای گردشگران خارجی تشریح کرد، زیرا برای گردشگران خارجی، وجود امنیت بالا در یک کشور گردشگرپذیر بسیار مهم است که خوشبختانه ایران در این عرصه هم قابلیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. فقط در این مسیر نیاز است که این موارد مثبت در تبلیغات رسانه‌ای و حضور میدانی در کشورهای هدف گردشکری سلامت، تشریح شود تا بتوانیم زیرشاخه‌های مختلف صنعت گردشگری در ایران را احیا کنیم.

نقش مهم سفارتخانه‌ها در جذب گردشگران سلامت

هر سفارتخانه و نمایندگی سیاسی ایران در خارج از کشور می‌تواند یک پایگاه مهم برای تبلیغ صنعت گردشگری سلامت ایران باشد.

مسعود منتجبی، مدرس مدیریت جهانگردی هم با اشاره به اینکه اطلاع رسانی مناسب و گسترده و معرفی زمینه‌های جدید سفر همانند ظرفیت‌ها در بخش اکوتوریسم، گردشگری سلامت و کویرنوردی می‌تواند در افزایش توریست موثر باشد، به ایسنا می‌گوید: برای انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگر، معرفی صحیح جاذبه‌ها از سوی مراکز اطلاع‌رسانی هر کشور که می‌تواند سفارتخانه و آژانس‌های مسافرتی باشد باید صورت گیرد، همچنین برنامه‌ریزی تبلیغاتی از سوی سازمان‌های ذیربط همانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز لازم است.

منتجی تصریح می کند: باتوجه به اینکه تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و این تبلیغات در حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار است، این امر می‌تواند به عنوان عاملی منفی در گردشگری تلقی شود، اما عملکرد مناسب و اطلاع رسانی از طریق پکیج‌های مناسب می‌تواند زمینه را برای ورود گردشگران خارجی فراهم کند.

در شرایطی که بتوانیم با حضور میدانی در کشورهای هدف گردشگری سلامت، بیماران خارجی را به ایران جذب کنیم، هر گردشگر سلامت می‌تواند خودش یک تبلیغ کننده عالی برای این صنعت سودآور در ایران باشد؛ البته به شرطی که بتوانیم خدمات استانداردی به گردشگران سلامت ارائه دهیم و بیمار خارجی با رضایت خاطر به کشورش بازگردد.

امین جلالوند

نظرات بسته شده است.