جزئیات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی و گردشگری سلامت

یادداشتی از علی‌ ­اصغر کوکب‌­ زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت منیر تجهیز امین

دومین دوره نمایشگاه بین‌­المللی تخصصی طب سنتی ، طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت در تاریخ ۲۹ بهمن­‌ماه تا دوم اسفند از سوی شرکت منیرتجهیز امین برگزار می‌شود.

شرکت منیرتجهیز امین در زمینه برگزاری سیستم‌های جدید نمایشگاهی یا به عبارت دیگر، نمایشگاه‌های نسل جدید فعالیت می‌کند. این قبیل نمایشگاه‌­ها که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شوند، از قواعد و قوانین خاص خودشان پیروی می­‌کنند.

بنابراین نیاز است که یکسری مجوزهای لازم برای برگزاری این نمایشگاه­‌ها اخذ شود. شرکت منیرتجهیز امین با کسب مجوزهای لازم، به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فوق ­تخصصی مبادرت می‌­کند.

تا به امروز در ۱۲ تخصص مختلف و به­‌صورت آزمایشی، نمایشگاه­‌های مختلفی برگزار شده است. برنامه‌­ای که برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم، شامل ۴۰ عنوان نمایشگاهی است که امیدواریم طبق برنامه، همه آن‌ها را پوشش دهیم.

یکی از این نمایشگاه­‌های نسل جدید، نمایشگاه تخصصی طب سنتی است که دوره دوم آن در تاریخ ۲۹ بهمن ­ماه تا دوم اسفندماه در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌­المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

جامعه هدف این نمایشگاه را طب سنتی، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت تشکیل می‌دهد. البته طب مکمل و جایگزین را هم شامل می‌شود که در این بین می‌توان به طب سوزنی، هومیوپاتی، ماساژ و یوگا و … اشاره کرد.

برگزاری نمایشگاه‌­های بین‌­المللی با تخصص­‌­هایی مثل طب سنتی، می‌­تواند به رونق گردشگری سلامت کشور کمک ویژه‌­ای کند. از آنجایی که طب سنتی در کشور ما قدمت دیرینه­‌ای دارد، این حوزه در بین کشورهای همسایه حتی دنیا، موضوع جدیدی نیست. با این وجود، از آنجایی که طی چند سال گذشته روی طب سنتی تمرکز بیشتری شده و موفقیت‌­های بزرگی را در حوزه درمان به خود دیده است، می‌تواند به رونق بیشتر گردشگری سلامت هم بی‌انجامد.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

این نکته هم نباید فراموش شود که در این نمایشگاه بین‌­المللی، نه تنها طب سنتی، بلکه بیمارستان‌ها و مراکزی هم که در حوزه طب مدرن فعالیت می‌­کنند، در نمایشگاه حضور دارند. بنابراین می­‌توان گفت که طب سنتی در اصل می‌­تواند مکملی برای ارتقای صنعت گردشگری سلامت باشد.

نمی­‌توان پتانسیل بارز صنعت گردشگری در کشور را نادیده گرفت. بنابراین نیاز است در اشاعه این صنعت، قدم­‌های محکمی برداریم و با برنامه­‌های مدون و برگزاری نمایشگاه‌­های فوق ­تخصصی و مبتنی بر حوزه‌­های خاص، در این جهت گام برداریم.

با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه­‌های فوق تخصصی در کشور یک رویداد نو به حساب می‌­آید و برای اولین بار در کشور برگزار می­شود، هدف اصلی این رویداد را بیشتر از هر چیز می‌­توان دور هم جمع شدن و شناخت پتانسیل­‌های این صنعت دانست.

از طرف دیگر، دست­‌اندرکاران این رشته‌­ها و حوزه‌­ها به واسطه چنین رویدادی می­‌توانند یکدیگر را بیشتر و بهتر بشناسند و با هم وارد روابط مشترک شوند. در نتیجه همگرایی به وجود می‌­آید. از طرف دیگر، از آنجایی که این نمایشگاه، یک  رویداد بین‌­المللی است، می­‌توان این پتانسیل‌­ها و توانایی‌­ها را با دنیا به اشتراک گذاشت تا منتظر بازخوردهای جهانی آن باشیم.

طبق بازخوردهایی که از شرکت‌­کنندگان نمایشگاه‌­های گذشته دریافت شد، این نمایشگاه‌­ها هم برای بازدیدکنندگان و هم خود غرفه‌­داران دستاوردهای چشم­گیری را به همراه داشته است. مطرح شدن این کار، می­‌تواند درهای پیشرفت و ارتقا در صنعت گردشگری سلامت کشور را بگشاید و آینده درخشانی را برای این حوزه رقم بزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.