هر گردشگر خارجی می‌تواند ۳۰ فرصت شغلی ایجاد کند

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد اشتغال گفت:  ورود هر گردشگر خارجی می‌تواند حدود ۳۰ فرصت شغلی در داخل کشور ایجاد کند که باید با برنامه‌ریزی بهتری از این فرصت ایده‌آل بهره ببریم.

علی بختیار در گفتگو با مدتور پرس افزود: توسعه گردشگری باید چند منظوره باشد. درواقع باید به همه زیرشاخه‌های صنعت گردشگری مثل گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی، توجه شود و برای توسعه هر کدام از این بخش‌ها نیز باید برنامه‌ریزی علمی انجام دهیم.

وی به اهمیت نقش گردشگری در ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و برنامه‌های فرهنگی مختلف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند موجب توسعه صنعت گردشگری شود. باید به این باور برسیم که توسعه صنعت گردشگری می‌تواند کشور را از تکیه به اقتصاد نفتی و اقتصاد تک محصولی، رها کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند موجب شود که اشتغال پایداری در کشور ایجاد شود. توسعه این صنعت می‌تواند ما را از وابستگی به منابع زیرزمینی نجات دهد و به شتاب اقتصادی کشور منجر شود.

وی با اشاره به دستاوردهای عمل به اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری، مصداق بارز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد گردشگر محور، اقتصادی است که می‌تواند موجب استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی کشور شود و چنین نگاهی باید بین مسئولان و متولیان بخش گردشگری نهادینه شود. سایر سازمان‌ها نیز باید به نقش خود برای توسعه گردشگری عمل کنند و به نوبه خود، مسیر جذب گردشگر خارجی را هموار سازند.

بختیار در ادامه به نقش مهم رسانه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر خارجی دارند و می‌توانند با نمایش چهره واقعی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت گردشگری گام بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.