آژانس‌های بین‌المللی را برای نفرستادن گردشگر به ایران، تحت فشار گذاشته‌اند

یک نماینده مجلس با اشاره به سنگ اندازی آمریکا در مسیر توسعه گردشگری ایران گفت: شرایطی پیش آمده است که آمریکایی‌ها، بسیاری از آژانس‌های بین‌المللی را برای نفرستادن گردشگر به ایران، تحت فشار گذاشته‌اند و به همین دلیل نیز مسئولان کشور باید برای حل این مشکل، نقش فعال‌تری داشته باشند.

حسین نقوی حسینی در گفتگو با مدتورپرس افزود: کشور ما از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی سرشاری برخوردار است و همین جاذبه‌های فراوان می‌تواند گردشگران زیادی را به کشور ما جذب کند، اما آمریکا با تهدید بسیاری از آژانس‌های بین المللی و تحت فشار قرار دادن آنها برای نفرستادن گردشگر به داخل ایران، تلاش دارد که به روند توسعه صنعت گردشگری ایران ضربه بزند، اما در همین شرایط می‌توانیم با دیپلماسی قوی‌تر و اتخاذ راه‌حل های منطقی، کارشناسی و حساب شده، این تهدیدها را خنثی کنیم.

وی با اشاره مجدد به سنگ اندازی آمریکا در مسیر توسعه گردشگری ایران و راه‌های مقابله با این تهدیدها یادآور شد: نقش سفارتخانه‌ها در توسعه گردشگری، بسیار حائز اهمیت است. رایزن‌های فرهنگی در سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان، نقش بسیار مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا دارند. آنها می‌توانند با تبلیغات گسترده جاذبه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور و ترسیم چهره‌ای واقعی از ایران، موج ایران هراسی را که از سوی آمریکا در حال انتشار است، خنثی کنند. درواقع باید به گردشگران خارجی، این اطمینان خاطر داده شود که برخلاف تبلیغات منفی که غربی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند، کشور ما محلی امن برای گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند بدون دغدغه از ظرفیت‌های گردشگری ایران، بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید از اهمیت تبلیغات در صنعت گردشگری غافل باشیم، تاکید کرد: هر کدام از سازمان‌های مرتبط با صنعت گردشگری می‌توانند در زمینه خنثی‌سازی تلاش دشمنان، نقش موثری داشته باشند. رسانه‌ها، وزارت امور خارجه و سایر فعالان بخش دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری می‌توانند با حضور فعالانه در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای جهان، شرایطی را پدید بیاورند که اعتماد گردشگر خارجی برای سفر به ایران افزایش یابد. در این صورت است که صنعت گردشگری ایران می‌تواند پا به پای درآمدهای نفتی، ارزآوری داشته باشد و نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.