اجرای طرح‌های گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد

یک نماینده مجلس با اشاره به ضرورت اجرای طرح های گردشگری گفت: باید موانع و محدودیت‌های پیش روی اجرای طرح‌های گردشگری برداشته شود و اجرای این طرح‌ها در اولویت قرار بگیرد تا شاهد رشد این صنعت سودآور باشیم.

راضی نوری در گفتگو با مدتورپرس افزود: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، صنعت گردشگری ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و در این حوزه نتوانسته‌ایم مطابق ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان، درآمدزایی داشته باشیم.

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: به طور مثال در شهر شوش به عنوان یک شهر پرآوازه تاریخی، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، در حالی که جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر بکشاند.

وی تاکید کرد: در صورت جدی گرفتن صنعت گردشگری، شاهد افزایش ظرفیت‌های اشتغال و درآمدزایی ارزی پایدار خواهیم بود. به طور قطع، اگر به ظرفیت‌های گردشگری به شکل ویژه‌ای توجه شود، شاهد توسعه اقتصادی پایدار خواهیم بود و بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرهای مختلف کشور نیز حل خواهد شد.

    مطالب مرتبط:

همچنین نوری با اشاره به لزوم اهمیت دادن به گردشگری دریایی گفت: ایران از لحاظ جغرافیایی، ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دریایی دارد، اما چندان نتوانسته است از این ظرفیت طلایی بهره ببرد، در حالی که می‌توان با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در بنادر مختلف کشور، گردشگران خارجی و بخصوص گردشگران کشورهای همسایه را برای سفر به ایران ترغیب کرد.

وی یادآور شد: برای بهره‌مند شدن و درآمدزایی بالا از صنعت گردشگری به برنامه‌ریزی دقیق و علمی و همچنین استفاده از تجارب موفق در این حوزه نیاز داریم. باید از کارشناسان و نخبگان این حوزه استفاده شود و از دانش آنها بهره ببریم. در این مسیر نباید مسیرهای سنتی و راه‌های ناموفق گذشته را دوباره تکرار کنیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم به درآمدزایی پایدار از صنعت گردشگری امیدوار باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.