کنیا فرصتی برای گردشگری پزشکی ایران

درحالی که سرمایه‌گذاران و مسئولان گردشگری پزشکی کشورمان برای یافتن بازارهای هدف مناسب مشغول برنامه‌ریزی هستند انتشار آمارهای مربوط به سفر اتباع کنیایی به خارج از کشور جهت دریافت خدمات درمانی افق‌های تازه‌ای را برای صنعت گردشگری کشورمان ایجاد می‌کند.

به گزارش مدتورپرس؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، براساس انتشار گزارش ماه گذشته کمیته بهداشت و درمان مجلس ملی کنیا، سالانه نزدیک به ۱۰ هزار کنیایی برای دریافت خدمات درمانی راهی کشورهای خارجی می‌شوند و اصلی‌ترین مقصد آنها هندوستان است.

در این گزارش تاکید شده به‌طور کلی ۵۰ درصد از کنیایی‌ها ترجیح می‌دهند برای دریافت خدمات درمانی مورد نیازشان به خارج از کشور سفر کرده و در کشور مقصدشان درمان شوند به این دلیل که اصولا کمبود مراکز درمانی و متخصص‌ در این کشور کاملا مشهود و قابل توجه است.

کمیته بهداشت و درمان مجلس ملی کنیا درباره میزان هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران کنیایی که خارج از کشور درمان می‌شوند نیز اعلام کرده است که حداقل سالانه ۱۰۰ میلیون دلار در این زمینه از سوی بیماران کنیایی در خارج از مرزها هزینه می‌شود که تقریبا ۴۰ درصد آن به دلیل پوشش بیمه‌ای کامل در کشور هندوستان هزینه خواهد شد.

در این گزارش آمده، اصلی‌ترین دلایل سفر اتباع کنیایی به خارج از کشور هزینه بالا و دوره انتظار بالا برای درمان و در عین حال نبود تخصص‌های کلیوی، سرطان، پیوند اعضا و جراحی‌های ترمیمی از سوی این نهاد رسمی اعلام شده است.

این کمیته همچنین معتقد است از ۵۰ درصد مطرح شده کنیایی‌ها که علاقمند به درمان خارج از کشورشان هستند تقریبا شانزده و هشت دهم درصد بیماران کلیوی، هشت و هفت دهم درصد بیماران قلبی و عروقی، نزدیک به سه‌ونیم درصد بیمارانی که دچار اختلالات اسکلتی هستند و در نهایت باقی مانده نیز بیماران سرطانی هستند.

انتشار چنین آماری اگرچه می‌تواند اطلاعاتی از شرایط درمانی و بهداشتی کنیا در اختیار مخاطبان قرار دهد اما بدون تردید اطلاعاتی کارآمد نیز در اختیار فعالان، سرمایه‌گذاران و همچنین آژانس‌های گردشگری مخصوص نیز خواهد بود، به این دلیل که قطعا نیمی از اتباع کنیا بالقوه آماده سفر و پرداخت هزینه‌های درمان خارج از کشورشان هستند و می‌توان با کمترین برنامه‌ریزی آنها را در مراکز درمانی کشورمان جذب کرد.

این درحالی است که نباید فراموش کنیم مسئولان دولتی و همچنین همکاری‌های شرکت‌های بیمه نیز می‌توان در گشودن بازاری قابل اعتماد برای گردشگری پزشکی ایران نیز مفید باشد که نباید از آن غافل شد. البته لازم به یادآوری است همکاری یا ایجاد هلدینگ‌های معتبر و تخصصی برای جذب گردشگران کنیایی می‌تواند امتیازی برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بین المللی ایران در این زمینه باشد که قطعا برنامه‌ریزی برای آن بدون منافع اقتصادی و گردش مالی مناسب نخواهد بود، چون حتی اگر سهم ده درصدی این بازار را به دست گیریم رقمی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار سالانه تضمین شده در اختیار خواهیم داشت.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.