کوه با نخستین سنگ‌ها‌ آغاز می‌شود و انسان با نخستین درد…

سرمقاله اولین شماره مجله گردشگری سلامت مدتورمگ

این یک آغاز است. آغاز نخستین شماره از مجله گردشگری سلامت ایران. تا رسیدن به همین نقطه آغاز راه سختی را طی کرده‌ایم. راه شالوده گذاشتنِ بنای گفت‌وگو و دیالوگ. گفتن و شنیدن و دوباره گفتن و هزاربار شنیدن. بنایی که نخستین سنگ‌های آن با «مدتورپرس»؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران چیده شد و رسید به اولین شماره از مجله‌ای که در دست شماست.

ما در این مجال گفت‌وگو، در این مجله‌ و خبرگزاری، می‌خواهیم از صنعت گردشگری سلامت ایران بگوییم. از صنعتی که هنرِ دست یک جمع و جامعه به‌هم‌پیوسته است. جامعه‌ای که از فعالان گردشگری تا پزشکان زبردست ایرانی، بخشی از آنند؛ از مسئولان دولتی، نهادهای صنفی، شرکت‌ها و آژانس‌های قدیمی گرفته تا جوان‌های خوش‌فکر استارتاپی تازه‌به‌میدان آمده. و از قضا همین «جمع بودن» است که هویت قدرتمندی به گردشگری درمانی و تندرستی و سلامت این مرز و دیار داده است. جمعی از آدم‌هایی که دل در گرو این خاک دارند و برای شکوفایی اقتصاد آن، برای ارزآوری و رونق اشتغال؛ پا به میدان یکی از صنعت‌های روبه‌رشد جهان گذاشته‌اند: پا به میدانِ فراخ گردشگری سلامت. میدانی که اگر با تلاش ما حدوحدود آن فراخ‌تر شود، جا برای ورود خیل عظیمی از آدم‌های متخصص و خوش‌ایده باز می‌شود. جا برای جوان‌هایی باز می‌شود که «اشتغال» مهم‌ترین دغدغه این روزهای آن‌هاست.

جایی که می‌توان با دست در دست یکدیگر گذاشتن، با تکیه بر دانش و تجربه قدیمی‌ترها و با اعتماد به دانش و تخصص جوان‌ها، استخوان به زیر سقف ترک‌خورده اقتصاد این سرزمین زد و برای مردمان نازنینش، رونق و آبادانی به ارمغان آورد. این همان چیزی است که ما در «اولین رسانه صنعت گردشگری سلامت ایران» سخت به آن باورمندیم. باوری که تحقق آن، اما  نیازمند همراهی یک‌به‌یک دست‌اندرکاران و متخصصان و فعالان این حوزه است. ما محتاج و نیازمند یاری و هم‌فکری همه بازیگران این عرصه‌ایم. ما برای بزرگ کردن سهم ایران عزیزمان از صنعتی که یکی از جذاب‌ترین و پربازده‌ترین انواع صادرات محسوب می‌شود بدون یاری شما، لنگ خواهیم زد! ما می‌خواهیم و باید، شما را در تمام طول این راه در کنار خودمان داشته باشیم.

صنعت گردشگری سلامت ایران به یک انقلاب نیاز دارد. به یک بازسازی اساسی. به مرور کردن گذشته و امید بستن به آینده روشن. ما باید از آنچه تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم، چراغی برای عبور از اکنون بسازیم و بازارهایی را که به رقبایی چون ترکیه و هند واگذاشته‌ایم پس بگیریم. ظرفیت‌های درمانی و جاذبه‌های گردشگری ایران، این شایستگی را دارد که ما با تعهد به ابزارهای قدرتمندی چون «گفت‌وگو» و «نقد سازنده» و با «نیت بلندِ» کمک به اقتصاد این کشور، کجی‌ها را درست کنیم و طرحی نو دراندازیم. طرحی که مطمئنا خیر جمعی آن، کیفیت زندگی هزاران انسان را در این کشور بهبود خواهد بخشید. این تعهد ما به این خاک است…

رضا جمیلی؛ سردبیر

 

۲ نظرات
  1. مرتضی هاشمی می گوید

    مقاله بسیار امیدبخشی بود ما برای این سرزمین می توانیم تاثیرگزار و ارزش آفرین باشیم کافی است با کمک هم و دست در دست هم این مسیر را طی کنیم. مرحله اول شناخت مقصد درست است که گردشگری سلامت در ایران آن مقصد است که در پی آن رونق و پویایی اقتصادی، ورود دلار و یورو به کشور، اشتغال زایی هزاران جوان ایرانی و حفظ و ثبات خانواده های ایرانی است.
    مرحله دوم درست طی کردن مسیر رسیدن به این مقصد والا است که با همت شما جوان ها و کارهای ارزشمندی که انجام میدهید یقینا دست یلفتی است.

  2. امید می گوید

    جناب آقای جمیلی شماره اول این مجله گردشگری سلامت در چه زمانی چاپ میشودو نحوه دسترسی به آن چطور ست ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.