معافیت مالیاتی موجب جذب سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری می‌شود

یک نماینده مجلس با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری گفت: معافیت مالیاتی موجب جذب سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری می‌شود و آنها را برای سرمایه‌گذاری در این صنعت سودآور، ترغیب خواهد کرد.

شهرام کوسه غراوی در گفتگو با مدتورپرس افزود: واقعیت است که صنعت گردشگری فقط زمانی می‌تواند رونق پیدا کند که بخش خصوصی قانونمند به صحنه بیاید و حاضر شود که در این صنعت پربازده، سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام دهد. این امر هم مستلزم این است که امنیت سرمایه‌گذار تامین شود تا سرمایه‌گذار حاضر به ریسک سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد. برای یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، صرفه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌اش به عنوان مهم‌ترین اولویت شناخته می‌شود که در این راه دولت باید با ارائه مشوق‌ها و تسهیلات مختلف، تامین این سود اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را فراهم سازد.

وی یادآور شد: یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بخش خصوصی را به سمت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ترغیب کنیم، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای فعالان صنعت گردشگری است. در این صورت، ریسک سرمایه‌گذاری در این صنعت کمتر خواهد شد و بخش خصوصی با توان بیشتری به میدان خواهد آمد. این امر موجب احیای مراکز گردشگری کشور خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاران به میدان بیایند و امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی مناسبی را در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور فراهم کنند، مطمئن باشید که در آن صورت شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی و افزایش ارزآوری از صنعت گردشگری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم دولت بدون کمک بخش خصوصی بتواند همه اهداف صنعت گردشگری در برنامه‌های کلان و راهبردی کشور را محقق سازد، انتظار منطقی نیست، بلکه دولت باید به عنوان سیاستگذار در صنعت گردشگری تلاش کند که مسیر حرکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را در صنعت گردشگری هموار سازد. درواقع تنها با همکاری و هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی می‌توان امیدوار بود که گام‌های بلندتری برای توسعه صنعت گردشگری برداریم.

1 نظر
  1. خردکار می گوید

    امیدواریم این ایده ها و پیشنهاداتی که در زمینه ی گردشگری توسط مسئولین مطرح میشه روزی جامه ی عمل هم بهش پوشانده بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.