گام‌های لازم برای راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی

عمل های پزشکی بزرگ و مهم هزینه دارند. همین موضوع مردم جهان را به دنبال جایگزین‌های مقرون به صرفه در جاهای دیگر دنیا سوق داده است. نتیجه این کشف و جستجو چیزی شده است که آن را صنعت گردشگری پزشکی می خوانیم. ایجاد این کسب‌وکار یعنی راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی، نیازمند یک مالک آژانس است که نیمی مشاور پزشکی است و نیمی دیگر سرپرست کشتی تفریحی! بنابراین اگر می‌خواهید در این مهلکه جام سالم به در ببرید باید خودتان را برای پوشیدن هر دو لباس آماده کنید!

شش گام برای راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی

لازم است آژانس خودتان را راه بیندازید و به مردم کمک کنید خدمات مقرون به صرفه‌ای را در زمنیه مراقبت های بهداشتی پیدا کنند؛ خدماتی که با یک تعطیلات خوب ترکیب شده باشد؛ یعنی چیزی که خود پزشکان توصیه می کنند:

۱- کسب اطلاع دقیق از عرصه رقابت

برای گام اول دایره این رقابت را بشناسید. از زمانی که CNN در گزارشی اعلام کرد گردشگرانی که با مقاصد پزشکی مسافرت می‌کنند اغلب در خارج از کشور خودشان به دنبال عمل‌های پزشکی می‌روند و تعدادشان نیز رو به افزایش است بیش از ۱۰ سال می‌گذرد. از بیمارستان‌های خارجی مانند American Ted Mohr که در مالزی اداره می‌شود گرفته تا خطوط هوایی مانند Ryanair که بسته‌های پرواز و عمل را ارائه می‌دهد، شرکت‌های بین‌المللی به خوبی به این عرصه ویژه از رقابت در گردشگری و مسافرت وارد شده‌اند.

۲- شناخت بازارهای گردشگری پزشکی

بر اساس وبسایت Surgeon Abroad هر کشور و ملتی تخصص ویژه خود را در عمل‌های پزشکی و طبی دارد. هند برای جراحی قلب و ارتوپدی شناخته است؛ مجارستان و فیلیپین مقصد آن دسته از مردمی هستند که می‌خواهند از خدمات پیشرفته دندان پزشکی استفاده کنند؛ تایلند پایتخت بین‌المللی تغییر جنسیت است و ترکیه به سرعت نام خود را به عنوان مقصد جراحی چشم تثبیت کرده است. اسپانیا از شهرت بین‌المللی برای جراحی اعصاب برخوردار است. با اینکه بیشتر مقاصد گردشگری پزشکی جراحی‌های زیبایی نیز انجام می دهند اما کاستا ریکا به عنوان «بورلی هیلز آمریکای مرکزی» شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری وجود تعداد زیادی جراج پلاستیک تعلیم دیده در این کشور است.

۳- تهیه فهرستی از پزشکان

پاسپورتتان را تمدید کنید و برای راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی به خارج سفر کنید. برای تحقیق در مورد مؤسسات و منایع پزشکی به اینترنت رجوع کنید و پیش از آنکه از خارج برگردید چند قرار ملاقات رزرو کنید. برخی پزشکان شاید ارتباطاتی با کسب‌وکارهای دیگر گردشگری پزشکی داشته باشند و مشتاق باشند که آن منابع را که از قضا با آنها آشنا هستند با شما به اشتراک بگذارند. حمل نقل درون مرزی موضوع بسیار مهمی است. بیماران آسیب پدیر که پیش از شروع درمان در مورد آن تشویش دارند باید از همان لحظه‌ای که آمریکا را ترک می‌کنند تا زمانی که به خانه باز می‌گردند مورد رصد و نظارت قرار گیرند. برخی از متخصصان گردشگری پزشکی حتی مراقبت‌های پس از عمل را نیز در مورد مشتریان و بیماران خود انجام می‌دهند.

راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی
یکی از گام‌های مهم برای آغاز هر کسب‌وکاری شناخت بازارهای دیگر این عرصه است.

۴- اخذ مجوزهای لازم

درحالی که هیچ لازمه ویژه برای اخذ لیسانس به منظور ایجاد یک آژانس گردشگری پزشکی وجود ندارد شما به مجوز و جوازهایی که توسط شهرداری یا دولت صادر می‌شود و نیز کد مالیاتی نیاز خواهید داشت. اعتبارات و گواهی لازم را از یک سازمان صنعتی دریافت کنید و از لوگوی آن در بازاریابی خود بهره ببرید. با این کار خودتان را از رقبایی که چندان حرفه‌ای رفتار نکرده اند متمایز خواهید ساخت.

۵- افزایش مزیت رقابتی خود با قیمت

قیمت هایتان را در حالت رقابتی و همسو با دیگر آژانس‌های گردشگری پزشکی موجود و فعال در حیطه جغرافیای خودتان قرار دهید. درآمدهای شما از کمیسیون هایی حاصل می‌شود که هتل‌ها، اسپاها و اقامتگاه‌ها پرداخت می‌کنند؛ همچنین شما از متوسط ۲۰ درصد از هزینه عمل هر بیمار که توسط بیمارستان‌ها یا پزشکان پرداخت می‌شود نیز عایدی خواهید داشت.

۶- حفظ ماهیت گردشگری

هرگز عنصر «گردشگری بودن» کسب و کار خودتان را فراموش نکنید. داشتن اطمینان در مورد کیفیت مراقبت از بیمارانی که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خارج از کشور خودشان میزبانی می‌کنید مسئولیت بزرگی است اما همچنین بر عهده شما است که با کارهای ادرای مربوط به پاسپورت و ویزا و دیگر استاد مسافرتی آنها دست و پنجه نرم کنید. شغل شما دربرگیرنده نگهداشتن مشتریان در یک لوپ در مورد وزارت امور خارجه و مشاوران مسافرتی و توصیه کردن در مورد بهترین رستوران‌ها، سواحل و سایت‌های گردشگری می‌شود. در نهایت، همیشه فهرست منایع خود را متنوع نگه دارید. روابط خود را با چند کشور گسترش دهید تا هرگز گیج و مبهم تباشید که برای مثال فراموش کنید این سازمان بهداشتی جهانی است که مشاوره مسافرتی را برای کشوری که شما با آنها تجارت می‌کنید صادر می‌کند.

مواد لازم برای راه اندازی آژانس مسافرتی گردشگری پزشکی

  • اعتبار مالی
  • تحلیل رقبا
  • پاسپورت
  • ویور ویزا
  • بیمه کسب و کار

و اما دو نکته:

  • پیش از آنکه کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید به منظور کسب تجربه‌‎های ارزشمند و به درد بخور برای یک آژانس گردشگری مسافرتی کار کنید.
  • از وکیل خود بخواهید تا یک فرم ویور برایتان پیشنویس کند تا شما از مسئولیت چیزهایی که ممکن است در طول سفر یک بیمار به اشتباه پیش بیاید خلاص کند.

منبع: Small Business

نظرات بسته شده است.